I väntan på nästa OS !

Då var det dags att blogga lite igen och det har ju hänt en hel del sen jag bloggade sist ha ha.
Man kan ju säga att jag inte är någon direkt blondinbella på att blogga men det blir i alla fall då och då.
Vi har ju haft ett OS som har precis avslutats och det jag kommer ihåg bäst var handbolls landslagets hiroiska insats mot Frankrike i finalen.
Hade vi satt fler chanser och att Johan Sjöstrand i målet hade varit lite bättre så hade vi tagit guld för större marginal var det inte.
Sverige skrapade ihop 8 medaljer vilket får ses som hyfsat i alla fall.
Sen är man ju lite besviken på simmarna och friidrottarna som floppad rejält.
Likaså hand och fotbolls damerna var en rejäl besvikelse.
Men så där är det dom var inte bäst när det gällde som mest.
Och nu över till brottarna , vi tog två brons där men den sporten är ju helt obegriplig att förstå sig på och framför allt domarna.
Jag kan tycka att båda svenskarna blev bortdömda enligt mig och hur jag ser på det.
Man kan förstå Ara och hans utbrott för fyra år sen.
Där måste det hända något radikalt.

Och nu blir det gott och blandat !

GAIS spelar den sämsta fotbollen sen Sixten Tjärpapp huserade, man är så dålig så hälften vore nog.
Det har blivit ett tränarbyte då Axen fegade ur ioför sig skulle han ha fått sparken ändå tycker jag.
Han har gjort en bra säsong på tre år.
Dom skulle ha tagit in Conny Karlsson men valde Jan Mak som inte direkt har några lysande meriter.
GAIS ligger näst sist och det ser jävligt mörkt ut och jag kan och jag kan nog säga att det blir superettan nästa säsong , det finns inget som talar för något annat.

Snart är hockey säsongen igång och HV ,s nyförvärv skrämmer ju inte slag på folk direkt jag tror inte att det räcker med Vesslau i kassen, Stillman har lovat fler nyförvärv men inget händer.
Marcus Nilsson  nja William Karlsson nja,Elias Fält ok och den nya kannadicken har man ju ingen aning om vad han går för.
Jag är rädd att det blir en flopp i år igen tyvär.

Vi har satt igång med innebandyn men det är lite trögt med folk på träningarna , vi har ju en del fotbollspelare och en del vet inte om dom ska fortsätta , så det är lite oroligt i lägret.
Första träningsmatchen spelas nästa vecka mot ett div 4a lag.
Men jag hoppas att det kommer att lösa sig på alla plan.
Ha en bra vecka mina vänner !



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: