Full som en kastrull eller finns det sprit på bolaget ?

Jag skall ta upp ett ämna som är känsligt som fan ! ALKOHOL jävulens dryck.Jag dricker med men denna historien handlar inte om mig tyvär för mångas avund eller här finns bara tokiga bönder.Jag känner en kille som är bara något år äldre en mig han bor i Göteborg, han sitter i rullstol benen är bortsöpna, han dricker allt som har alkohol rakvatten , t röd osv.En del tycker att han är en tragisk person, men dom flesta vet inte bakrunden.Då den där blondinbella vill sänka åldern på bolaget så säger jag höj skiten ! gör det svårt för undomar att komma åt rusdrycken.Alkohol är den lömskaste drogen vi har.Dels för den är lätt tillgänglig det för att den är laglig men lika förbannat är den farlig.Min polare i Götet vi kan kalla honom Kalle. söp inte tills han var 18 år starkt gjort när man faller oftast för kompistrycket.Men en händelse gjorde att han blev alkis, ja så kan det gå.Livet är inte alltd enkelt många har det jobbigt.Jag vill hjälpa honom men hur skall jag göra det när han inte vill och skakar som ett asplöv.Han har ju givit upp.Men eftersom jag är en god människa så tror jag det finns hopp och jag skall snacka med honom om jag kan hjälpa honom på något vis.Men det är inte lätt att se unga förfalla.Men Kalle som sitter i rullstol med benen bortsöpna och skakar som ett asplöv är också värd ett liv, men dom här jävla moderaterna tycker att alkisar osv skall skjutas och läggas på soptippen.Dom är bara en belastning för samhället.Vad skall, vi göra med alla som mår dåligt hänga dom ofentligt ?Nej fy fan bryr er lite mer om dom utslagna, dom behöver er när soss och samhället sviker !

Mvh Blomman

Postat av: frugan

du har många kloka tankar och det finns verkligen en poäng i det du skrev. Keep up kram

2008-04-29 @ 15:34:53
Postat av: Kicki

Fy fan bra bra skrivet blomman!

2008-04-29 @ 16:09:02
Postat av: Blomman

Kram på dig med !

2008-04-29 @ 16:13:25
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag gråter blomman! du är så god.

2008-04-29 @ 16:18:52
Postat av: Chattpolare Q

Du har en skön stil och vi läser med spänning din blogg. Skönt med folk som bryr sig.

2008-05-04 @ 17:09:31

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: