Os bojkott eller finns det ris i kina ?

Det har ju debaterats en väldiga om vi skall bojkotta os invingningen eller inte.Min åsikt är att vi inte skall göra det.Jag är emot förtryck av alla det slag och att man kränker dom mänskliga rättigheterna är rent ut sagt för jävligt.Men frågan är vad vinner man på en bojkott av själva invigningen? jag tror inte man vinner ett skit på det.En annan sak hade varit om man hade bojkottat hela os ja då hade det fått en efekt som heter duga, Kina hade förlorat miljarder.Då hade det svidigt i skinnet rejält.Men att bojkotta invingningen känns la´ så där för mig.Jag hoppas att det skall bli ett bra och roligt os med mycket fina idrottsliga prestationer för det är ju så med sporten att den skall förbrödra och att man inte blandar in en massa politik.Ligt det Hitller gjorde mot Jesse Owen när han vägrade ta honom i hand pga hans hudfärg , eller i Munchen 72 när flera idrottsmän fick sätta livet till pga helsjuka terrorister.Eller som är John Carlos stod på prispallen med black power handen knyten för sin sak.Men jag tycker att det är fel forum , idrott skall vara roligt och att man kan glädjas och ha kul med varandra.
Så därför tycker jag inte att man skall bojkotta os invingningen.
Där emot så är det bra att diskutera med Kina om deras problem med tortyr i fänglse dödsstraffet, kränkningar osv.Men låt oss få ett os med glim och glamour så håller vi politiken utanför den här gången.

Mvh Blomman

Postat av: Polaren Per

Helt jävla rätt blomman. Jag gillar dib blogg skarpt. Just för att du blandar så.

2008-04-15 @ 13:48:58

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: