Vi skall slå dom jävlarna ! HEJA HÅÅÅÅÅÅVVV.

Dags för första SM  finalen i hockey. Jag är ju ingen hockey kille igentligen men nu när HV tog sig till SM Final så måste man ju vara solodarisk med gruppen , alltså smålänningarna. Man blir medryckt när det drar ihop sig, jag kommer att sitta bänkad framför tv och heja skrika och göra allt för att HV skall vinna.Jag kanske låter som någon medgångssupporter men så är det inte! jag kanske inte bryr mig så mycket om hockey  och HV som jag gör med GAIS, men en då, jag gillar HV.Förra gången HV tog SM guld var jag hos min kompis Buck i Jönköping och när slutsignalen gick stod jag och han i strumplästen och drack skumpa vilket drag.Sen drog vi in till stan för att fira med andra HV supportar på krogen, ja herrejävlar men fick en religös upplevelse.Och det är ju precis rätt ställe att få det på i Smålands Jerusalem.Finalen gick ju mot Färjestad och våran kompis Loffe höll ju på det andra laget och då var det ju en roligare att HV vann.Så hur går det nu med Lindköping ?, det kommer att bli jäkligt tufft då Lindköping har många matchvinnare i Weinhandel , Mårtensson , Stanian, mfl.men HV har Ledin, Liv, Davidsson Jämtin, Melin, Ward som är en riktig hårding som jag ser det har HV  flera matchvinnare en dom jag räknade upp för LHC.Mitt tips är att det går till sju matcher med HV som slutsegrare.HV har aldrig förlorat en final och LHC har aldrig vunnit någon, det kallas logist tänkande.HV vinner med 4-3 i matcher och avgör åter igen på hemma is i Jönköping.Må gud vara med oss i Smålands Jerusalem.

Mvh Blomman

Postat av: KISS KISS

pissa pissa på pissa på hv blå hahaha losers linnköping kör över hv och vinner 4a raka

2008-04-08 @ 18:57:10
Postat av: Blomman

Ja eller hur !

2008-04-09 @ 18:40:13
Postat av: Släggan

Tja...HV ser ju verkligen ut att kunna kamma hem SM-bucklan...eller inte! Senaste matchen såg de ju otroligt tama & mesiga ut. Nä...tacka vet jag LHC!
Även om det inte är mitt lag (håller på DIF...men det gick inte så bra för dem i år heller...), så spelar de förbannat bra hockey!! Go LHC GO!!

2008-04-11 @ 16:34:43
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Frugan

Nu är HV med i matchen igen!!! Kram till dej!

2008-04-12 @ 14:00:54

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: