Då var innebandysäsongen igång!

I måndags började vi träna igen efter ett par veckors uppehåll. Vi var väl en 18 man plus två målvakter. Och då fattades ett helt gäng nya spelare som sysslar med fotboll fortfarande. Truppen ser mycket stark ut och vi borde kunna vara på den övre halvan i år. Alltså allt mellan femte och den heta första platsen . Vi har fått många bra nyförvärv , så nu skall bara den sista posten och nog så viktiga målvaktsbiten komma på plats också. Vi har några på gång som vi har kontaktat. För vi tappade ju våran första målvakt inför denna säsongen till div 2 laget Månsarp, tråkigt men vi får leva med det. Sen tappade vi nu tre unga killar alla födda 90 till Gnosjö också div 2. Jag förstår grabbarna att dom vill testa högre upp så det är bara att önska dom lycka till att dom får spela lite också så att dom inte har värvats för att vara breddspelare och bänknötare.Det kommer dom inte bli bättre av. Jag tror att våra killar som är unga kommer att utvecklas också vi har tex Mattias Eriksson född 1992 som testade spel i alaget redan förra året, och trots sin ungdom så spelar han ett moget spel och är inte rädd att gå in i närkamperna, så han skal bli intressant att följa. Sen har vi nyförvärv från Forsheda Viktor och Jonathan också unga killar som säkerligen kommer att utvecklas mer i år. Sen har vi dom gamla rävarna som kommer att tillföra laget rutin som saknades alldeles för mycket förra året. Vi har fått en notorisk målskytt i Mikael Strandhamn en rutinerad kille som har öst in mål under årens lopp. Han kan bli tungan på vågen när det gäller målskyttet. Sen har vi Erik Lund som kom förra året, som är en av dom bästa spelare jag har stött på under min långa kariär som tränare. Bättre spelare här omkring finns inte, dessutom är han en sån jäkla go kille. Tyvär tar hans jobb mycket tid så han kan bara träna en gång i veckan, men med hans kaliber och inställning så räcker det på den här nivån! det är trots allt inte Elitserien vi spelar i utan div 4a.


Jag tror att inom 5 år så har vi damerna i div 1 och herrarna i div 2 så mycket talang som det finns i Värnamo IK. Klubben är seriös och har långsiktiga mål vilket gör att man satsar i rätt riktning. Framför allt så kräver en stad som Värnamo att man har lag högt upp i seriesystemet, och det finns möjligheter till det. Damerna var ju nära redan förra året så varför skall dom inte ha chansen i år? Laget har förstärkts och man har inte tappat något nämnvärt. Jag läste på någon blogg att en skribent hade skrivit att man tyckte att Värnamo och Gnosjö skulle slå ihop sina påsar vilket var lika dumt som att GAIS , Öis och Häcken skulle bilda FC Gothia. Jag tror att ingen av klubbarna skulle vara intresserade av en sådan sammanslagning. För jag tror att båda klubbarna har sina egna mål och lek med tanken vilka härliga derbyn det skulle bli om man låg i samma division. Ett fullspäckat Värnamo sp hall på 1100 personer och ett hel knektklack, ja det hade varit mumma. När det gäller klubbarna här omkring så tror jag att Skillingaryd är det laget som kommer att lyckas bäst, dom har fått en mycket bra tränare och värvat bra. Skulle förvåna mig om inte SIK tar steget upp i ettan efter denna säsongen, vilket skulle glädja det gamla SIK hjärtat . Gnosjö då, ja ser en aning tunna ut, hängde på gärsgårn förra året och hängde kvar precis, kan kanske förbättra sig en aning men jag tror att dom får det minst lika tufft i år. Man är mycket berodde av sin magiska line med Classon , Stand och Henningsson, men ryktet placerar ju Rickard i Superligan laget JIK, men hur det är med det skall jag låta vara osagt. Wesbo som åkte ur div 4a där lär det nog dröja innan vi ser dom högre upp i seriesystemen, jag tror att Westbo tänker börja om med ett nytt ungt lag som kan bli bra så småningom. Sen har vi då till sist Månsarp, som snöt våran målvakt men jag förväntar mig inga stordåd av MIBK, har tappat för mycket och värvat för dåligt, visst det har kommit några namn men inget som skrämmer slag på motståndarna direkt, ser verkligen tunna ut. Nu har man ju ett sammarbetsavtal med JIK, men i längden så gynnar det bara JIK. Får dom lite skador så kommer dom att plocka spelare från MIBK , och då står man där med skägget i brevlådan. Sammabetsvtal är allid en chansning och är inget som jag tror på i alla fall. Det är bättre som SIK,Sävsjö och Gnosjö  som har klubbar i den egna föreningen. Men hur som haver den som lever får se lycka till nu alla klubbar och kör hårt !

Mvh Blomman

Postat av: Andreas Runnö



Det avhandlas mycket på din blogg har jag märkt.

En del hållar man ju med om och annat inte alls.

Det ska bli intressant att se dig på våra matcher som kommer att spelas i Vaggeryd innan jul och Skillingaryd efter, kanske kommer jag vända mig om för att få ett och annat tips,



Jag läste med intresse din blogg om din tränarkarriär - och den är framgångsrik, det kan jag vidimera. Du följer inte spelarna, massorna eller de som bestämmer utan den väg du tror på.

Inte behöver Du bevisa det, det har Du redan gjort.



Om du inhyser mig en natt kunde vi ha livlig,inte allt för sällan utan ofta motstridiga diskussioner om innebandy kan jag tänka... och emellanåt en kall öl. Kunde säkert bli en trevlig natt...



Hälsa Jimmy, utveckla honom och önska honom lycka till i VIK. Jag kommer behöva minst en handfull duktiga lokala förmågor som väljer bort jobb, studier och familj för att bli INNEBANDYKRIGARE i SIK nästa säsong 09/10 då vi ska bli ett etablerat innebandylag i div 1.

Det sulle vara intressant med ett möte för att diskutera profilskolor med innebandy på schemat från år 6 och sedan även ett innebandygymnasium, För att skapa möjlighet för ungdomar att stanna och lyfta våra närkommuner upp på den sportsliga Sverigekartan!



Ha´re

Andreas

2008-08-06 @ 12:01:54
Postat av: Blomman

Tack så hemskt mycket Andreas det värmde vädliga och kan man tänka jag ble rörd. Jag får ju mina smällar allt som oftast för man säger si eller så och sällan får man kredd för det man gör. Men det här värmde. Förövrigt så inhyser jag dig när som helt och kan även bjuda på ölen ha ha. Det skulle vara skitskoj att diskutera innebandy med en sådan ikon som dig. Lycka till nu med SIK.

2008-08-06 @ 12:07:08
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: