Du gjorde helt rätt Ara Abrahamian !

Jag kan i ärlighetens namn inte mycket om brottning, men så mycket vet jag i alla fall vad mattflykt är.Det är när man försöker ta sig från brottarmattan, detta gjorde inte Ara. Han blev rånad på sin efterlängtade guldmatch. Allt är en fet jävla domarskandal. Bra att någon svensk vågar visa sina kännslor. Ara protesterade på det sätt han kunde göra, att lägga medaljen på mattan han blev bortdömd, starkt att göra det under dom kännslorna han hade inombords. Sen finns det dom som säger att han skämmde ut Sverige , så i helvete heller han gjorde det enda rätta. Han tog inte på sig några svarta hanskar under nationalsången utan han kastade sin medalj, för honom var det bara guld som räknades. Han hade ju ett silver sen förra os. Så vad tror ni en brons betydde ? Inte ett skit så klart. Tråkigt att din kariär slutade så här Ara. Du är en stor idrottsman och har gjort mycket gott för sporten brottning. Hoppas att du kan smälta det här en dag och att du kommer tillbaka. Då skall ingen dum jävla domare ta segern ifrån dig !

Mvh Blomman

Postat av: Nr1

Ang de svarta handskarna så antar jag att du menar "Black power" rörelsen som protesterade mot de svartas rättigheter...det kanske är en större o viktigare protest än Aras?

2008-08-14 @ 16:54:55
Postat av: Blomman

Det tycker jag inte! Ara blev bortdömd vilket är en jävla skandal, dom blev ju inte bordömda sportsligt utan gjorde en politisk grej, det tycker jag är lite skillnad.Idrott och politik är aldrig bra att blanda ihop, även att det händer då och då.

2008-08-14 @ 16:59:44

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: