Jag är en enkel man !?

Jag en enkel man jag har inga stora krav på livet jag har så jag klarar mig, jag har ett jobb som jag trivs med jag har en tjej som jag trivs med, jag har ett innebandylag som jag trivs med, jag har barn som jag trivs med. Allt känns riktigt riktigt bra nu. Jag behöver inte hävda mig att jag tjänar flera miljoner, jag behöver inte heller tala om att min bil kostade en halv mille. Jag behöver inte köpa dyra kläder för att känna få stånd. Kort sagt jag har inget behov av att hävda mig på några plan. Det som äcklar mig mest är just sådana människor som ser ner på hur andra har det. På dom som är arbetslösa som måste stämpla för att klara livhanken  på dom som bor på gatan eller dom som har råkat hamna i drogträskt. Alla kan inte födas med en silversked i truten. Utan livet är en enda lång kamp mot allt som jag räknade upp. Men det kommer alltid att finnas männskor som tror sig vara mer en alla andra och om man skulle göra något fel så skall man straffas skoninslöst. Sådan människor vill sparka på dom som redan ligger ner ,på  dom svaga i samhället. Jag tycker om man nu har så mycket stålar så att man måste skryta om det , varför inte hjälpa dom som behöver? då kunde man göra en bra insats i stället för att spotta på dom. Nej fram med mer medmänskilighet i stället för kaxighet så skulle världen kunna se annorlunda ut. Det finns för mycket människor som tror sig veta allt och har svar på allt, är man knarkare får man skylla sig själv, är man arbetslös så är man lat osv, ni känner säkert igen resonemangen. Men är det verkligen så enkelt finns det inte orsak och verkan till allt som händer i ens liv  jag bara undrar?

Mvh Blomman

Postat av: p

Har du inte ett band du trivs med din sura jävel : )

2008-12-19 @ 08:40:03
Postat av: Anonym

Funderat på att ställa upp i nästa komunalval? Skulle behövas fler som dig!

2008-12-19 @ 13:40:51
URL: http://hycklare.blogg.se/
Postat av: Blomman

Ha ha jo självklart P trivs jag med bandet .Vi har för jävla kul ihop.

2008-12-19 @ 15:04:25

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: