Klas Malm ! du är min ledstjärna!

Jag skall berätta historien om Klas Malm. Klas är en innebandyfreak ut i fingerspetsarna. Klas kan alla killarnas födelsenummer utantill. Klas kan alla killarnas mål och matcher resultat från tiden dom spelade i Forsheda. Klas kan minnas periodpausernas snack i omklädningsrummet. Klas kan allas skonummer, klas kommer ihåg om det regnade , snöade eller om det var soligt ute. Klas vet om Bäckman hade gröna kallingar på sig. Klas vet dessutom om vilken tid vilken dag matchen spelades. Klas har koll om man säger så, inte så konstigt att han kallas av grabbarna Rainman. Han är min assisterande tränare, en kille som jag skulle kalla innebandygud. Övriga intressen är svenska oshjältar, han har en klippbok med alla Sveriges osguldmedlajörerer. Har någon hört att en svensk har tagit os guld i springande hjort ? Nej jag trodde inte det heller. Han kan samtliga Stanly cup vinnare sen starten, vilka svenskar som spelade i vilka lag, han vet vilka som har blivit Svenska mästare i hockey sen starten. Klas är fritidsledare och en hejare på ungar, han löser det mesta. När man vet bakgrunden om Klas och hans sjukdomar så förstår man inte hur han kan vara så glad jämt. För ett par år sen höll han på att dö i blodförgiftning, han har kronisk astma, men lika förbannat har han ett leende på läpparna. Han åker skyttetrafik mellan hemmet och sjukhuset, så säger han följande, jag kanske skall lugna ner mig fast det är svårt man vill ju ställa upp. Tänk om vi alla hade den positiva anda som Klas har herregud vad livet skulle vara lätt. Klas detta är min hyllning till dig, du är bara så bäst och vi älskar dig av hela vårat hjärta. Du är min gud och guld värld.

Mvh Blomman

Postat av: Putte

Hej

Läs din Mail och klas verkar va en reko person

2008-12-03 @ 18:26:51
Postat av: Pennanen

Jag är den förste att hålla med om ditt inlägg Blomman!!!

KLAS kan man bara ÄLSKA!

Han är helt suverän!

Må han leva länge!

2008-12-03 @ 18:35:01
Postat av: Pennanen

Hej. Jag är den första att hålla med om din hyllning till Klas!

Klas kan man bara ÄLSKA!!!

Han är helt suverän!

Må han leva länge!!!

2008-12-03 @ 18:36:35
Postat av: Släggan

Kan bara hålla med Pennanen!

Klas är helt suverän!!

2008-12-03 @ 21:35:37
URL: http://sledgemeister.blogg.se/
Postat av: Blomman

Ja och gissa vem somfick åka till sjukhus igår igen jo Klas att han bara orkar. Klas krya på dig.

2008-12-04 @ 07:20:30

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: