Skägget i brevlådan eller nu är det julkalender igen ?

Ja då var det dags för årets julkalender"Skägget i brevlådan" ha ha ett utryck som jag själv använder rätt ofta. Jag såg inte dagens avsnitt men kommer att kolla på något för att göra en julisk analys.Nu är ju mina barn så stora så dom tittar ju inte på julkalendern men när dom var små så satt vi och tittade. Jag skall försöka mig på en topplista lite längre ner i detta inlägg. Julkalendern var ju ett sätt för mig när jag var liten att räkna ner dagarna till den stora dagen julafton. Det var oerhört viktigt att ha en julkalender. Jag vet att man tyckte det var spännande på något vis, och det var ju kul , lite roar dom små ha ha. Min  egen favorit var ju Albert och Herbert den tyckte jag var rolig Sunes Jul gick inte av för hackor heller. Vad har ni för favorit julkalender? skriv gärna en topplista, här kommer min.

1. Albert och Herbert, lite udda på sin tid hade många sköna poänger och skåderspelarna Thomas von Brömsen och Sten-Åke Cederhök var väldigt bra. 2. Sunes Jul , Peter Haber som pappa var fantastisk jag har den på video och har sätt den fler gånger, många poänger som man känner igen sig i. 3.Mysteriet på Greveholm, den var riktigt bra och spännade Anna-Lena Brundin var väldigt bra som mamma i denna roliga kalender.Min ena son tyckte inte om "Greven" som var ett skelett. 4. Teskedsgumman, en riktig klassiker där Birgitta Andersson och Carl-Gustav Lindstedt hade huvurollerna, lite komisk och ganska bra. 5. Fem myror är fler än fyra elefanter, en mycket bra julkalender och framför allt lärorik, Magnus och Brasse samt Ewa lärde många barn att läsa och räkna pedagogiskt riktig. Ja det var min topplista som sagt en analys av årets kalender kommer att komma.
Och glöm inte Tomten är far till alla barnen !

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: