Pilsner , punk och innebandy

Jag sitter nu hos min lillasyster i Uddevalla och skall strax gå på en punkkonsert med min 17 åriga son som är punkare samt min särbo.
Och det är inte vilket band som helst utan det legendariska punkbandet Sham 69 ett band som har lirat sen tidigt 70 tal.
Otroligt att dom kommer till Uddevalla och det är mannen ,myten och legenden Lars Wallin som vi har att tacka för det. Han jobbar mycket aktivt för att få någon som helst ordning på musiklivet i stan.
Så det skall bli mycket roligt.
Sen smakar det ju inte så dumt med att kunna ta en och annan pilsner på Mortens krog.
Pilsner är för övrigt den godaste drycken att dricka när det gäller punk konsterter det liksom hör till , säg för er själva punk..... pilsner , det smälter som smör i munnen.
Sen måste jag få in lite innebandy också , grabbarna i VIK gjorde åter igen än hiroisk insats när Forserum slogs tillbaka med 4-3 på bortplan imponerande måste jag säga, nu har vi tagit 7 poäng på dom tre senaste och då har vi spelat oavgjort mot 3an, slagit 2an och 1an i serien.
Och jag sa redan i sommras att vi kommer att komma efter jul då den stenhårda försäsongsträningen kommer att märkas av.
Stockaryd kändes inte som att dom orkade i 60 minuter och Forserum vet jag inte för där var det Daniel som höll i laget.
Men killarna har slitit så himla hårt och dom är värda all framgång som dom kan få.
Och dessa gossar kommer att få framgång för eller senare var så säkra.

Nu skall jag in i duschen och fixa till mig.

Sen blir det PUNKA PÅ SÅ HÅRT DET GÅR !


Mvh Blomman


Postat av: Carro

haha: Men va fan.. har du inget liv eller? Stå för vem du är istället.

2008-02-15 @ 21:12:49
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Blomman

Du har inte fått något erkännande av mig glöm det snorunge.

2008-02-16 @ 09:43:39
Postat av: Blomman

Du är rolig du not !
Jg skiter i vad du tycker och jag står för mina åsikter du är ju bara en patetisk nolla som inte vågar stå med ditt namn, sen gnäller du på mig , ha ha så det är nog 1-0 till mig i så fall.

2008-02-16 @ 11:48:57
Postat av: El Capitan

Det var ett fasligt liv här då, Blomman! Haha...men är det inte dax att du uppdaterar bloggen snart?? Ses i morrn på träningen!!
Ha det!

2008-02-17 @ 18:06:34
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Blomman

Jo släggan jag skall det , det kanske blir något om handbollandslaget ha ha.

2008-02-17 @ 23:44:49
Postat av: El Capitan

Haha...ja, eller varför inte om skidskytte??

2008-02-18 @ 05:58:05
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Blomman

Ja det vore något"skitskytte" var det för jävla korpsport?

2008-02-18 @ 12:17:40
Postat av: jilo

Korpsport? Dom tränar nog mer än dina kära gaisare gör.

2008-02-18 @ 12:46:56
Postat av: Blomman

Tro det Jilo!

2008-02-18 @ 23:07:36
Postat av: Blomman

Det är la´skitsamma hur mycket man tränar om man inget presterar.

2008-02-19 @ 10:52:01
Postat av: jilo

hehehe då är det ju även korpvarning på Gais. Dom har ju inte direkt rosat marknaden heller. Eller?

2008-02-19 @ 11:48:41
Postat av: Blomman

Nej dom är la´ som Gnosjö då ha ha.
Men kul att du är och besöker mig.
Men GAIS har ett intressant lag på G så vi får se hur det går i år.
Dom gör ju bara sin tredje Allsvenska säsong.
Men det kanske du visste ?

2008-02-19 @ 11:52:22
Postat av: jilo

Nä eftersom vi krigar om att hålla oss kvar så kan man ju säga att vi inte rosat marknaden, men vi ska bara hålla oss kvar. Hehe trodde Gais hade fler Allsvenka säsonger än två.......

2008-02-19 @ 12:43:40
Postat av: Blomman

På raken he he he menade jag vi åker ju ur titt som tätt men skall man lägga ihop alla Allsvenska säsonger så blir det ju en del*s* GAIS målsättning ärju att bli ett etablerat lag i högsta Ligan och det tar sin lilla tid.Men angånde Gnosjö som hoppas jag att ni håller er kvar.Det är med spelare som mesta dels är från orten, inte som SIK som värvade sönder hela sitt lag och inte satsar på dom egna något vidare.Dom hade ju målsättningen att gå upp i ettan ,men misslyckades totalt, dom borde nog också vara med på min kalkonlista ha ha.

2008-02-19 @ 13:02:45
Postat av: jilo

Hur SIK gör tycker jag är upp till dom. Dom fick ihop ett riktigt bra lag som borde placerat sig högre med tanke på det matrialet dom har. Men helt klar måste man värva en del för att hävda sig i tvåan. Måste ända ge Martin beröm för de fina nyförvärven han gjorde inför denna säsongen.

2008-02-19 @ 14:18:04
Postat av: Blomman

Visst Jilo fina nyförvärv, men är det än tanke på längre sikt ?Man kan värva det har jag har inget emot det,men man skall inte värva för värvandets skull, kolla målvakts posten, Micke Bolton måste vara solklar etta , då värvar man Hessel som inte är lika bra men inte är så långt borta, istället för att matcha in Emil, en egen produkt som skulle kunna hävda sig, men han fick inte chansen för Martin kukade ur.Hampus Rosen´ har fått chansen nu när inget gäller det är bra,men han borde fått chansen tidgare våga är min melodi.Själv låter jag killar 92 spela från start mot Vetlanda för att dom skall få visa upp sig.Älst är inte alltid bäst.
Sen Jilo hur många stannar efter denna säsongen? inte ens tränaren blir ju kvar,sen går det rykten att SIK bara skrev ett års kontrakt med dom nya, vad händer om dom drar ? ja huvaligen för SIK,s del.
Man skall kunna ha belägg för det man säger, att SIK skullle gå upp i ettan denna säsongen är lika dumt som att GAIS vinner Allsvenskan för det finnns inte på kartan ens, skall man vara kaxig så skall man visa resultat, Det gjorde vare sig SIK eller Martin, därför lämnar han det sjunkade
skeppet.För så länge man inte bygger underifrån så kommer man aldrig att nå resultat.Sen skall man värva med fingertoppskännsla om man nu skall värva inte bara vad dom heter.Det är min åsikt och den hoppas jag att jag får ha.

2008-02-19 @ 19:30:39
Postat av: Trogen

Helt rätt blomman.

2008-02-20 @ 03:05:12
Postat av: jilo

Att SIK har ett lag för att gå upp i ettan råder det inga tvivel om. Men att vinna en serie är inte det enklaste. Det är ju många faktorer som spelar in. Samtidigt finns det fler bra lag i serien. Känns som vi kan släppa detta nu. Lycka till med den svåra matchen mot Vetlanda............. :)

2008-02-20 @ 11:43:53
Postat av: Blomman

Visst kan vi släppa detta.Och alla matcher är svåra.

2008-02-20 @ 14:15:31

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: