GAIS- Ljungskile den 15/8

Då var det dags för nästa hemmamatch och den här gången är man på plats. Det blev ju lite snopet sist mot AIK att inte kunna åka. Men åker vi åtminstånde tre man vad jag vet . Det är Björn och Marcus från Anderstorp som också skall åka med.  Vi åker kl 14.00 och det lär väl bli en och annan pissepaus innan vi är framme. Och då tänker vi entra GAISpuben Dubliners. En pub som jag kan rekomendera även för allmänheten. En gemytlig stämmning är det alltid där. Matchen mot Panos måste  bli tre poäng , men dom har vunnit mot gråvitt så man vet aldrig , men jag tycker hemma borde vi kunna ta dom. GAIS har ju värvat lite nytt så jag hoppas att man kan få se någon av dom i alla fall. Jag tror att GAIS kommer att föra spelet och att Ljungskile spelar på kontring ,  det är så dom brukar spela. Sen gäller det för GAIS att ställa om snabbt från försvar till anfall så att bönderna inte hänger med i svängarna. Allt annat en tre poäng är en besvikelse.

Så nu hoppas jag på en trevlig utflykt till Göteborg det brukar det bli när jag åker på fotboll i glada vänners lag. Jag brukar inte förlora när jag åker på matcherna så jag hoppas att det är ett gott tecken. GAIShjärtat klappar ju oavsätt om det blir vinst eller förlust , men det är ju roligare att åka hem med tre sköna poäng.
Så slutrefrängen blir :
 
VI SKALL STÖTTA VÅRA GRABBAR I SIN GRÖNASVARTA DRESS SOM I G SOM I A SOM I OCH SOM I S VI VILL HÖRA MÅLETS SÅNG ETT OCH  ETT OCH GÅNG PÅ GÅNG DET STÅR GAIS PÅ VÅRA HJÄRTANS MEDALJONG ! FÖR DET ÄR G SOM UT I GÖTET DET ÄR A SOM ATLETIK DET ÄR I SOM UT I IDROTT DET ÄR S SOM SEGER I SÅ JAG SÄGER LA SOM OSBORN DENNE GLADA PAJSARE, DET ÄR UNDERTBART ATT VARA GAISARE......

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: