Arboga morden !

Man undrar vad det finns för människor ?


Ingen kan väl ha undgått att läsa eller höra om det vidriga morden i Arboga.
Hur man man med berått mod slå ihjäl en 1 åring, en 3 åring samt skada deras mamma mycket svårt ?
För mig är detta obegripligt.
Den man eller kvinna som gjorde detta skulle låsas in och aldrig någonsin komma ut något mer.
När jag läste om detta blev det som en knut i magen och jag mådde jävligt illa.
Stackars mamman när hon vaknar och får reda på att hennes barn har blivit mördade! jag  vill inte ens tänka tanken.
Vad får en människa att göra något så jävla vidrigt ?
Ja det kan man ju fråga sig!
Men jag tror att den som gjorde detta är svårt psykist sjuk, det måste den eller dom vara, normala människor kan inte göra sådant.
Jag hoppas verkligen att polise får tag i dom skyldiga, man bland undrar man vart är vi på väg igentligen?
Våldet ökar mer och mer i samhället , våldet blir allt grövre , man har ingen respekt längre för vare sig äldre , handikappade eller kvinnor alla kan bli offer.
Många använder vapen i dag speciellt bland unga.
Knivar , pistoler är idag vardagsmat.
Hur skall vi göra för att kunna stoppa dessa våldsälskare ?
För det första måste man få mer pengar till psykvården och inte släppa ut  dessa dårar  på gatorna ! regeringen vill bara spara och spara.
Men man sparar inom fel områden.
Tex skolan där är det många som börjar att må dåligt, blir mobbade osv.
När dom blir äldre så kanske dom vill ge igen på något vis på samhället, börjar att dricka, knarka tidigt, för att sen bli kriminella osv.
Skolan tar inte sitt ansvar.
Så mer resurser till skolan och vården så kanske vi hade kunnat hindra en del vansiniga mord i Sverige.
Idag  på långfredagen skall jag tända två ljus för barnen i Arboga som så brutalt  miste sina unga liv.
Dom hade inte ens fått chansen att växa upp.
Så med tårararna rinnande på min kind säger jag, må ni små barn få  i vila ifrid och att polisen griper den eller dom som gjorde det.

Mina tankar går också till dom anhöriga , den 23 åriga mamman.

Mvh Blomman

Postat av: Niklas

Fan vad bra skrivet blomman! Man blir rörd.
Din blogg är rolig att läsa.
Du blandar med skojiga saker och allvar.
Detta var första gången jag var här men inte sista.

2008-03-21 @ 14:20:59
Postat av: Maria

Intressant blogg.
Än av dom bättre.

2008-03-21 @ 16:59:47
Postat av: Malin

Äntligen än jävligt bra blogg.

2008-03-21 @ 18:29:24
Postat av: Pennfajtaren

Kan bara hålla med om att dessa kriminella element i samhället borde tas om hand på ett tidigt stadie i livet. Många finns det som är kriminella..men vad är kriminalitet?

2008-03-21 @ 23:52:26
Postat av: Annaloof

Jag skrev i alla fall något om det, hoppa på alla som inte skrev något alls istället. Tror du dessutom att det har med hårfärg att göra om man väljer att skriva om mordet eller väljer att bearbete det på annat sätt? Alla är inte som du, medelåldersman.

2008-03-22 @ 07:10:47
Postat av: Blomman

Pennfajtaren!

Kriminallitet är fär mig en sådan människa som inte kan skilja på ditt o mitt.
Sen finns det olika skaler givetvis på vad som är olagligt.

2008-03-22 @ 10:16:37
Postat av: Pennfajtaren!

Ja, din kommentar var ju onekligen intressant.....kan du förklara hur du menar med skalor??
För mig är kríminalitet lika med mycket oärliga människor som försöker att på något sätt sko sig på andra ... även om det inte är olagligt, har med moral och etik att göra tycker jag..Definitionen av etik
är förmågan att reflektera över sin egen moral!
Det kan vara som Skandia direktörerna som använder sina kunders pengar till att "njuta det goda livet" lika mycket som kompisar som lånar pengar av en utan att betala tillbaka , lika kriminellt ur min synvinkel...

2008-03-22 @ 11:19:08
Postat av: Blomman

Jag håller med dig.
Med skalor så menade jag att det ärju skillnad på att snatta en att mörda någon eller hur?

2008-03-22 @ 11:59:25
Postat av: Blomman

Annaloof !
Tack o lov har jag nått upp till en ganska behaglig ålder.
Jag skulle inte vilja byta med dagens ungdomar.
Dom har det inte lätt i dag.
Jag tycker bara att man skall bry sig folk skiter i viktiga saker och väljer att skriva vilka kläder man skall ha på sig idag och sånt som är totalt oviktigt.
Därför blir det lite Rikspuckovarning på dessa blondin bloggar.

2008-03-22 @ 12:10:56
Postat av: Pennfajtaren

Skillnad på att snatta och att mörda är det naturligtvis. Båda handlingarna är ju kriminella,straffskalorna är ju därefter också om det var så du menade. Men återigen så är det ju så att allt som är lagligt ju inte är moraliskt eller etiskt riktigt. Ta Skandiadirektörerna eller kompisen som lånar till exempel.....lever vi som vi lär?Står vi upp för våra handlingar? Gör du?

2008-03-22 @ 17:30:50
Postat av: Pitepalten

Jag citerar och håller fullständigt med "Niklas"
Fan vad bra skrivet blomman! Man blir rörd.
Din blogg är rolig att läsa.
Du blandar med skojiga saker och allvar.
Detta var första gången jag var här men inte sista
Hatten av!

2008-03-22 @ 17:46:49
Postat av: Blomman

Pennfajtaren !
Jag jobbar ju inom vården och försöker vara en god medborgare.
Sen när jag var ung var jag väl inte alltid på rätt sida lagen.
Men man blir ju äldre och mognar.

Pitepalten !

Tack för det och kom gärna på fler besök.*L*
Man får fösöka även att man jobbar en dag som denna.
Ha det bäst och påskkramar till alla som besöker innebandyblomman!

2008-03-22 @ 19:54:12
Postat av: Pennfajtaren

Jo, så kan det naturligtvis vara, att man mognar, vad för dumheter har du då gjort om du varit på fel sida lagen?

2008-03-22 @ 20:05:43
Postat av: Blomman

Det är ju inget som jag vill berätta om här.
Det var när jag var mellan 13-15 år.
Inga större grejer men än då.

2008-03-22 @ 20:08:40

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: