Damhockey eller har dom skyddshjälmar på IKEA ?

Idag den 20/3 tillbringade jag min eftermiddag på att titta på damhockey sm finalen.Jag tänkte jag skulle få kolla på lite hockey.
Men ack vad jag bedrog mig!
Petade man på varandra så blev man utvisad, man fick knappt skjuta slagskott skott,
Detta skall kallas hockey !
Nej det är det inte, tänk om man skulle göra samma sak i andra idrotter.!
Alla innebandydamer  måste använda tandskydd och bröstplatta, och man fick inte gå in i närkamp.
För det är ju så här att damhockey lirarna måste ha galler , man får inte tacklas osv.
Skall man då kalla detta för hockey ?
Nej hockey bockey vore namnet på denna sport.
Hur mer pinsammt kan det bli?
Damerna säger att vi vill bli tagna på allvar osv vi är seriösa idrottskvinnor, men varför kan man då inte ha samma regler som i herr idrotten hockey?
Jo för att man tror att kvinnorna som spelar hockey skall bli mer skadade  pinsammt säger jag.
Hockey är en tuff sport men varför skall man bli mesiga?
Herregud jag skrattade åt damhockey finalen, det var ju parodi på en seriös idrott.
Vi kan ta andra idrotter damfotboll som är på frammarsch, skulle inte damerna få använda fotbollskor, hur skulle det se ut då ?
Ja det kan man undra.
Lägg ner rosa stämpeln varningen på damhockeyn, låt det smälla lite, damerna får väl bli tuffare då eller byta idrott.
Tänk er senariot i Tae kwon do som är en kampsport,regel männen säger  ni får bara kramas lite hur kul hade det varit, nej inte ett skit.
Låt kvinnor och tjejer tävla med samma regler som männen så kan det bli lite klass på grejerna.
summan av kardemumman  blir ! skall man ha skyddhjälm på IKEA ?

Mvh Blomman


Postat av: Blomman

Snyggt jobbat Carro !
Tänk vad duktig min dotter är,kram på dig.

2008-03-21 @ 12:15:13
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Niklas

Ha ha kan inte annat en att hålla med.

2008-03-21 @ 17:01:07
Postat av: Matte

Håller med dig blomman!
Damhockey är som basket *asg*

2008-03-22 @ 20:11:28

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: