Fredrik is a wanker och Människor smakar !

Det är titlarna på två nya låtar som jag har skrivit åt bandet Fattijons där jag själv spelar i just nu eller då vilket nu man väljer att kalla det. Låtarna skiljer sig markant för att vara jag den ena är mer likt 77-78 punk och den andra är mer  80 tals inspirerad tvåtakts punk. Och den ena är mer på skoj och lite retsamm mot moderater och specielt våran statsminister Reinfeldt .Den andra är lite mer allvarlig. Men texterna på mina nya låtar kommer att lägga ut på bloggen när jag har renskrivit dom just nu är det bara kladd på ett papper men låtarna är helt färdiga.Nu hoppas jag bara att vi får tillfälle att repa in dom, till nästa gång vi spelar när det nu blir ha ha, man börjar ju liksom tröttna på dom gamla låtarna. Givetvis kommer vi att ha kvar ett par av dom. Men långtifrån alla kan jag tänka mig, men vi får se. Hur som haver så är det jäkla kul med att skriva , både här på bloggen och att skriva låtar med tanke på med mina skrivsvårigheter  som ni säkert har märkt. Men jag skiter i vilket !  jag skriver i alla fall ha ha. Försök att göra något åt det era jävlar*s* Skämt o sido men ni förstår säkert vad jag menar. Sen måste jag få in att Peo Thyren bassist i det gamla legendariska bandet NOICE skrev här på bloggen. Det tyckte jag var väldigt roligt. Dessutom är han mycket trevlig och vi mailar lite till varandra. Jag skall ta ut deras låt "I natt är hela staden vår" och göra riktig punk av den, det vore hur kul som helst. Jag har fått blodad tan nu när det gäller låtskriveriet, det har varit lite dåligt det senaste året men nu verkar det börja lossna igen. Det vore kul att skriva typ 6 nya låtar och spela in det. För det var länge sen som våran platta"Absolut Punk " kom ut.
Ha det bäst där ute gubbjävlar och slynglar !

Mvh Blomman

Postat av: Fia&emelie

riktigt snygg blogg allså den får du tummen upp för

2008-11-06 @ 17:54:31
URL: http://humorsajten.blogg.se/
Postat av: P

Hela Uddevalla undrar vad du gjorde på Carlias Festivalcamping efter du spelat med Fattijons.....vila håller inte så prata ur skägget..... : )

2008-11-06 @ 18:06:57
Postat av: Blomman

Ha ha Putte du vet mycket väl att jag bara vilade.

2008-11-06 @ 22:29:43

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: