Internets baksida eller framsida ?

Många saker är bra med internet. Men mycket är rätt dåligt med. Mobbingen har fått ett annat ansikte då man skriver och terroriserar andra människor. Utan att behöva stå med sitt namn. Jag läser ofta på min dotters blogg där folk skriver anonymt  och kritiserar henne. Varför kan man fråga sig ? varför vågar man inte stå för vad man tycker ? Är det roligare att kritiserar anonymt? Jag ar säkert också någon gång skrivit anonymt vilket jag ångrar! ibland skulle man sätta på sig både munkavel och boxhandskar så man inte kan skriva .Men i största möjliga mån står jag med mitt smeknamn Blomman som dom flesta i alla fall känner till. Men som tur är här på min blogg så bestämmer jag vad som får stå. Jag vill inte ha en blogg där det blir en massa pajkastning av okända människor som kritiserar mig. Jag tar gärna en diskussion med personer som törs stå för vem dom är. Det blir mera relevant då. Men när jag går igenom Carros blogg så kan man hitta mängder av anonyma inlägg, där dom i princip idiot förklarar henne . Det är sånt jag inte gillar. Sen är inte jag guds allsmäktige på något sätt jag gör mängder av fel och har även stora brister inom många områden. Men på min blogg bestämmer jag vad som får stå. Om jag kan  få en riktigt , riktigt bra förklaring av någon som alltid skriver anonymt till varför dom just skriver anonymt. Ja då skall jag låta den stå kvar här på detta inlägget av mig. Men kan man inte skriva det ja då så åker det väck.
Ha en bra dag där ute ute cyberrymden !

Mvh Blomman

Postat av: Tore, Lotte, Sven eller Elin

Lite ovanligt att det trots allt finns ett litet, litet uns av ödmjukhet hos dig. Jo, jag skriver ofta inte ut mitt namn ( handen på hjärtat) hur många tror du gör det egentligen??? Om jag heter, Tore, Sven, Lotta eller Elin spelar ju mindre roll, vi känner ju inte varandra mer än genom cybervärlden, då torde namnet vara av underordnad betydelse. Har du någonsin funderat på varför du & din dotter (eftersom du ändå tar upp henne) får mycket "skit". Jag tror jag har en aning. Ni är båda två oerhört snabba på att kalla andra människor för "idioter, fjortisar, patetiska etc" och många gånger använder du iaf just anonymiteten som ett skäl att vräka ur sig såna saker. Tror du inte att man blir behandlad av andra som man behandlar dem? Det tror jag...lite mer ödmjukhet och mer öppet sinne från dig (er) tror jag skulle göra klimatet på era bloggar lite trevligare. Har du någonsin tänkt tanken att andra människor faktiskt skulle kunna bidra med någon ny dimension i ditt/ert liv? Fast vill man bar omge sig med såna som tycker likadant så kommer man ju liksom ingenstans i utvecklingen man stagnerar och blir nog med tiden en ganska tragis person, tror du inte? Sedan vet ju både du & jag att du inte skrivit anonymt "någon gång" eller hur...?

2008-11-08 @ 17:31:27
Postat av: Carro

Tore,sven,lotta eller elin: Haha, The thing is, har man en blogg som "sticker ut", man skriver något som folk stör sig på, utan att vräka ur sig ord som du tar upp i din kommentar, så får man skit. Det spelar ingen roll att jag heter Blomqvist eller Löwengrip, it makes no sense förstår du. För mig handlar det inte om att tycka likadant eller tycka olika, jag har rätt att skriva mina texter, om dom sedan sticker i andras ögon så är det inte mitt problem. Fortfarande så är en blogg en blogg, personen bakom känner oftast inte läsarna, och just därför verkar vissa ha så lätt för att vräka ur sig teorier om hur personen bakom bloggen är, på grund av texterna den skriver.



Och jo, jag tycker att man ska skriva namn när man kommenterar, namnet i sig spelar ingen roll. Men att bara skriva en kommentar utan att fylla i namn tar faktiskt inte speciellt lång tid.

2008-11-08 @ 17:56:23
URL: http://frokencaroline.blogg.se/
Postat av: Carro igen

Åh..de blev fel. Jag menar, man kan faktiskt skriva namn, det tar typ EN sekund och känns ändå mer seriöst, falskt namn eller inte spelar ingen roll, det känns ändå mer seriöst.

2008-11-08 @ 17:58:02
Postat av: Blomman

Jag tycker att du har fel där Helsingborg. Jag har också skrivit anonymt vilket som jag sa om du läser ångrar. Jag tycker att man gör det lätt för sig när man inte skriver sitt namn ,blogg adress osv. Du svarar inte på frågan ! Varför skriver du anonymt, vad är du rädd för. Har du något att dölja? Om du nu är så snabb att kritisera både mig och min dotter VARFÖR STÅR DU INTE FÖR DET ? kom inte med en massa skitsnack utan kom med något konkret. Jag vill ha svar varför.

2008-11-08 @ 18:09:07
Postat av: Blomman

En sak till Helsingborg varför besöker du våra bloggar överhuvudtaget ! Du tycker ju att vi är dumma i huvet. Valet är fritt eller hur ? Att besöka oss. med all fel och brister vi har.

2008-11-08 @ 18:30:52
Postat av: Blomman

Du fick en chans du tog den inte ledssen !

2008-11-08 @ 19:16:18
Postat av: Sara Gidlöf

Om man inte gillar en blogg, varför är man då inne och läser den? Lite väl barnsligt att sedan även lämna en kommentar som säger att man inte gillar bloggen... Läs den inte då!

Själv läser och kommenterar jag bara de bloggar jag gillar. Så dra era egna slutsatser av det...:)

2008-11-08 @ 23:38:24
URL: http://[email protected]
Postat av: Blomman

Precis Sara det var det jag menade ,kunde inte sagt det bättre själv.

2008-11-09 @ 00:00:31
Postat av: Jönköping

Så du tycker det är helt i sin ordning att vara elak, så länge man talar om vem man är? För det är precis vad du gör. Du har en fräck attityd och kritiserar väldigt gärna andra människor på ett otrevligt vis.



Jag kan hålla med om att det är bättre att stå för vem man är, men det rättfärdigar ändå inte beteendet. Jag ser ingen skillnad.

2008-11-09 @ 07:01:06
Postat av: Blomman

Det är i alla fall ärligare.

2008-11-09 @ 09:44:00

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: