Juletid, julefrid eller värsta helgen på året ?

Jag är barnsligt förtjust i julen. jag älskar allt som blinkar. Jag har tomtar och spelar julmusik, hur mycket punk är det ? nej inte mycket men mina föräldrar var noga med traditionerna och så det är jag med. Det är mysigt att klä granen och slå in paket, men i år har vi sagt att det inte skall vara så mycket julklappar för vi skall ut och resa, men lite kommer det att bli en då. Jag jobbar julafton men börjar inte för än 21 så man hinner ju med att fira en då. Men för många andra så är jultiden pest och pina , en del sitter ensamma och inte har någon, en del super skallen av sig och misshandlar sin fru, en del sitter i en knarkarkvart och skjuter i sig heroin. Och en del tycker att julen skall upphöra att existera. Jag tänker ofta på dom gamla när det kommer till julen, Många av dom sitter ensamma på hemmet utan släktingar, usch vilket liv igentligen. Men där jag jobbar ordnar dom julbord och har pysselkväll  innan jul så det brukar vara populärt bland dom gamla. Nu hoppas jag att ni får en bra och trevlig jul och fira den som ni själva vill och som det känns bäst. Jag vet hur jag firar den och jag kommer att fira den som brukligt är med julmat och julglappar och glögg, alkoholfri då man skall jobba så klart. Veckans motto ! Vinna är inte allt ! det är det enda(Viktor Tichonov)

Mvh Blomman

Postat av: Anonym

Du är en ädel människa som tar hand om dom gamla, men resten du beskriver är väl en vanlig helg för vissa stackare (vem är det mest synd om i skogen......myrstackarna...haha)nä allvarligt du e bäst!

2008-11-28 @ 20:55:10
Postat av: Blomman

Jag tackar för det , men man blir extra kännslig vid jul, första julen jag inte kan önska min pappa God Jul, men mamma finns ju en då.

2008-11-28 @ 22:18:48
Postat av: Anonym

Hej Peter, inte för att jag vet hur du räknade ut det, men visst hade du rätt, jag är DP! Nån mailadress hittade jag inte så det fick bli ett inlägg istället. :)

2008-11-29 @ 02:08:16
URL: http://hycklare.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jag tyckte att jag kände igen dig på något sätt. Kul att att du har hittat till bloggen.Mail adressen är [email protected]

2008-11-29 @ 07:37:56
Postat av: Sara

Önskar dig en trevlig jul och hoppas du får allt du önskar dig...:)

Kram!

2008-11-29 @ 20:56:53
URL: http://[email protected]
Postat av: Blomman

Jag hälsar er desamma. Köp många julklappar till Leon.L

2008-11-30 @ 15:22:45

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: