Kan en brandman bli utbränd ? kan en bagare hamna i smeten ? kan en djuruppfödare få på pälsen ?

Känner ni igen det ? ganska roliga ordvitsar. Men det jag skulle ta upp var skrönor. Det finns ju en hel del att välja på här kommer ett axblock. När jag gick i högstadiet så kunde man höra följande. Att någon kände någon som kände någon som hade varit ute och åkt bil i Tyskland. I bilen satt en kille och hans tjej. Bilen fick bensinstopp mitt ute i bushen. Killen tar med sig sin bensindunk och skall hämta bensin. Flickvännen satt kvar i bilen. Efter ett par timmar så ser hon en massa ljus som lyser mot henne och samtidigt hör hon ett dunkande i biltaket. En röst ropar detta är polisen kom ut ur bilen och vände dig inte om. Hon gjorde som hon blev tillsagd, hon gick ur bilen och gick mot polisen. Men givetvis kunde hon inte hålla sig ! utan vände sig om. Då såg hon en förymd galning som satt uppe på biltaket och dunkade sin avhugna pojkväns huvud mot taket. Jag tror att dom flesta har hört denna skröna och den verkar gå i arv från generation  till generation ha ha. En annan är den här. En man stack med sin älskarinna och skickade ett brev till sin fru, sälj porschen och skicka pengarna. Frugan gjorde som hon blev tillsagd.Hon sålde bilen för en krona. Det hade han  nog inte  räknat med. I USA händer dom märkligaste skrönorna. Tex  denna . En dam var ute och gick med sin mops och det regnade ute. När hon kom hem skulle hon torka hunden. Och då stoppade hon in hunden i micron. Pang och hunden var död. Hon stämde företaget på flera miljoner för att dom inte hade skrivit i bruksanvisningen att man inte kunde torka hundar i micron. En annan var vårat egna företag Stiga i Tranås som hade sålt en gräsklippare i USA. En pappa och hans son skulle klippa häcken och lyfte upp gräsklipparen  och skulle börja klippa. Resultatet blev att sonen som höll under gräsklpparen blev av med båda händerna, Samma sak som med micron pappan stämde Stiga på ett antal sköna miljoner. Är det någon som har fler skrönor får ni gärna skriva dom som inlägg.

Ha en bra dag kära läsare.


Mvh Blomman

Postat av: Putte

Eller han som var ute och körde husbil i USA och släppte ratten för att gå bak och koka kaffe med dikeskörning som resulta....t och givetvis stämde han tillverkar för det inte stod i instruktionsboken.....

2008-11-19 @ 16:53:35
Postat av: Katarina

Okey då här händer massor ..... :-))

2008-11-19 @ 16:53:47
URL: http://livscoach.blogg.se/
Postat av: Blomman

Inte massor men då och då . Jag skriver som sagt va när jag känner för det. Och jag behöver inte skriva varje dag.

2008-11-19 @ 17:01:28
Postat av: Blomman

Ha ha Putte den var bra fler skrönor !

2008-11-19 @ 17:09:26
Postat av: Tony Tucker

Den med huvudet har man ju hört he he.

Jag tycker att blomman uppdaterar rätt friskt

Vad vill du skall hända Katarina?

2008-11-19 @ 22:49:03

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: