Min bli är inte lik din bil , det är en likbil !

Idag den 10/11 var jag nere i Värnamo för att göra lite ärende , tex köpa lite grejer till gitarren. Sen skulle jag upp till sjukhuset en sväng och där gick jag med hunden. Då gick jag förbi bårhuset och en likbil kom och antingen hämtade eller lämnade ett lik. Jag fick en obehaglig påminelse om döden. Jag är inte rädd för att dö, det är inte de. Men påminelse att ligga och ruttna 6 meter under jorden skrämmer mig på något vis en då. Jag gick där ute med hunden och började tänka på en del gamla vänner som har dött aldeles för tidigt vad konstigt det blir när man funderade. I mitt jobb får man ju också se döden på nära håll. Jag har suttit vak ett par gånger och det är inget vidare, när man vet att det ända dom väntar på det är att få dö. Visst man vet inte vad som vad som väntar när man har dött. Men helt klart är att jag skall inte brännas i alla fall. Inte för att det skulle göra ont men en då. Jag har en vän som har fått lymfcancer och det är jobbigt att veta , han är lika gammal som jag och har småbarn , en fru osv. Jag vet att lymmfcancer är väldigt svårbotad men jag hoppas att det skall gå bra för honom. Så döden gör sig påmind då och då. Ibland tänker jag mycket på det och ibland inte alls på det. Som nu när det var fars dag tänkte jag på min pappa som gick bort förra året. Det var så mycket man borde ha sagt när han levde men som man inte gjorde . Så tänk på att ni pratar med era nära och kära medans dom lever sen är det för sent. Jag ångar mig ibland fast det är ju inget att göra åt nu. Jag skall i alla fall planera min begravning medans jag lever så att den blir som jag vill, den saken är helt klar i fall.

Mvh Blomman

Postat av: Sara

Du har blivit utmanad av mig. Gå in på min sida så ser du vad jag menar... :)

2008-11-12 @ 13:55:30
URL: http://[email protected]

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: