Rassister, pedofiler och djurplågare !

Denna gång tänkte jag ta upp lite kännsligare ämne. Alla dessa människor i dessa grupper har jag väldigt svårt att aceptera. Om vi börjar med rassisterna så kan det inte finnas mycket vett bakom pannbenet där. Dom tror att endast dom vita, är smarta , snygga , framåt i samhället. Nej då använder man fraser, som om tar våra jobb, dom lever på socialen, dom snor våra tjejer, dom är kriminella , dom knarkar osv . Allt det där finns bland vita också, Jag gillar inte alla människor det skall gudarna veta. Men jag försöker att bedömma människan inte hudfärgen. Jag har vänner som är invandrare och jag har vänner som är helsvenska, så jag har vänner i båda lägren. Jag gillar inte alla svenskar och jag gillar inte alla invandrare heller, men för den delen är jag ingen rassist , det finns rötägg inom alla kulturer lika väl som det finns bra människor också. Problemet med rassister är att dom inte förstår. Dom tror tex att utresningen av judar aldrig har ägt rum, eller slakten av zigenare, handikappade heller aldrig har hänt. Dom är så insnöade på sin grej att dom verkligen tror att inget av det jag räknade upp har hänt! Hur står det till då frågar jag mig. Jo dom lever i sin lilla krets där alla tycker lika och ingen får ha någon annan åsikt en deras egna. Då blir det så lätt  att man påverkar varandra att tycka si eller så. Men är det sunt ? Nej knappast ! tyvär finns det nu i 2008 även knäppskallar som pratar likadant som man gjorde för 20 år i Sverige. Jag trodde att människorna hade fått en annan bild av världen men tyvär är det inte så. Många ungdomar är vilseledda av sina egna föräldrar som har rassistiska åsikter, och får dom värderingarna hemifrån. Dom vuxna har stort ansvar gentemot sina barn. Tex en förälder läser något i en tidning sen häver han ut sig dom där jävla blattarna" så klart att kidsen tar åt av sånt. Barn föds nakna sen beror det på hur man klär på dom sa en klok man.

                                                                                 Pedofeli en sjukdom ?

Nej jag tycker inte att det är en sjukdom däremot är deras betende sjukt. Det handlar oftast inte om det sexuella utan om makt. Man får barn att göra som man vill under tvång En sorts bekräftelse på att man klarar av saker och ting. Oftast är det  männsikor som själva har blivit utsatta och det är i sig tragiskt, men det rättfärdigar  inte deras betende. Att ge sig på små barn är fruktansvärt och hemskt och jag mår illa varje gång jag läser om det. Jag var på ett semenarium en gång där en från socialtjänsten höll ett föredrag. Hon berättade att det yngsta offret om hon hade varit med om var åtta och en halv månad. Kan ni tänka er en vuxen man och en åtta månaders baby? Det är så sjukt så man vill bara spy. Jag tycker att dom skulle släppa in sexualbrottslingar på vanliga kåkar så tar fångarna själva hand om problemet jag kan säga att sexualbrottslingar har inget värde på kåken. Och jag själv har absolut inget övers för dom jag heller. För mig så är vård bortkastat när det gäller sådana människor dom kommer ut och gör det igen. Jag tycker dom kunde införa kemisk kasstrering och då snackar vi inte ett litet piller utan stoppa ballen i ett syrebad så dom aldrig mer kan ge sig på ett barn.

                                                                      Djurplågare varför ?

Hur kan man ge sig på försvarslösa djur ? det är för mig en gåta. Jag den senaste tiden läst om  hästar som har blivit uppskurna och stympade, hundar som knullas,katter som har eldats på. Hur i helvete kan man vara sådana sadister?  Frågan är vad för kick man får av det? är det en religös upplevelse eller är det en sexuell kick, jag vet inte svaret på det men jag tycker  att det är fruktansvärt. Man kan tänka sig hur det ser ut bakom pannbenet, nu skall jag ut och sprätta upp en häst, till vilken nytta vad vinner man på det? En människa som gör sådant kan ju inte vara riktigt frisk, och det värsta är att tidelag i Sverige en så länge inte är förbjudet, rätta mig om jag har fel jag är inte helt 100 på det, för jag vet att lagen har diskuterats. Det är ju bedrövligt om det inte finns en lag mot det. Djur kan inte säga nej men dom har kännslor precis som vi människor. Och är värda att behandlas med respekt.

Mvh Blomman


Postat av: Karl

Intressant läsning :)

2008-11-19 @ 00:03:56
URL: http://hycklare.blogg.se/
Postat av: K

Här hände det inte mycket..... :-)

2008-11-19 @ 12:22:11
URL: http://livscoach.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jasså tycker du inte? jag skriver när jag vill om jag vill . Och jag har inget behov av att uppdatera varje dag.

2008-11-19 @ 12:35:46

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: