Skall det vara så här va ?

Efter att ha gått på ett vick nu i två månader så hade man hoppats på att få förlängt i alla fall till december ut. Men så blev det inte pga att komunen skall spara, det blir billigare om komunen får årsarbetstidarna att ta dom turerna. Det är inget att säga om så är det. Men när dom la ut hela decembermånad så satte jag upp mig på ett antal turer där inte årsarbetstiderna va uppsatta utan vanliga vikarier. Nu är det så att komunen har visa kriterier som skall gälla 1. Årsarbetstid eller ordinarie personal. 2 Utbildad personal 3. övriga. Detta har då inte i mitt fall följts. Dessutom har ingen chef medelat mig om att vicket inte blev förlängt utan jag fick reda på det av en arbetskamrat. Detta är mycket dåligt gjort. Man kan åtminstånde begära att någon medelar mig. Visst allt sånt här är tråkigt och surt. Det är inte så kul och veta när man skall jobba eller inte, det är bättre att få gå på ett schema. Just nu har jag inte så mycket motivation för att jobba när inte regelvärket följs, men det går väl över om några dagar. Men jag tänker konfrontera chefen i detta fall, det kan ni vara säkra på.Hoppas ni får en bra jul och kör försiktigt det är halt ute.

Mvh Blomman

Postat av: Putte

Motivation finns på 6-pack och att skälla på chefen resulterar alltid i som att "karda en gris mycket skrik och lite ull", men stå på dig

Önskar du god jul redan? ska du gå i ide

2008-11-26 @ 18:51:17
Postat av: Blomman

Oftast är det väl så Putte. Men man måste en då visa sitt missnöje. Nej har inte gått i ide. Jag tänker ringa på fredag efter ett par öl ha ha.

2008-11-26 @ 19:45:05
Postat av: Anonym

Jag har ett mycket bättre förslag, självklart förutsätter det att du är med i facket, vilket jag hoppas att du är. RING DEM!!! De är till för dig, i alla lägen som arbetsgivaren inte vill medverka. För egen del så hade jag ett muntligt avtal med en chef inom LSS, men när det väl kom till kritan så "fick" den chefen inte lova mig någon fast tjänst, trots att hon gjort detta, intressant va? Med fackets hjälp så blev kommunen 75.000 svenska kronor fattigare och jag fick nöjet att be min (vid det laget föredetta) chef; fara åt helvete :)

2008-11-26 @ 23:08:37
URL: http://hycklare.blogg.se/
Postat av: Blomman

Japp jag är med i facket. Och skall kolla om man verkligen kan göra så här. Grattis till 75 lakan inte fels

2008-11-26 @ 23:59:54

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: