Så skön hemmaseger !

Det var en riktigt go seger i lördags då vi kunde levera bra försvarspel. Jag tror att killarna insåg att  efter den tafatta inställningen i Bodafors senast  att det krävs hårt jobb i 60 minuter. Vi har ju haft lite "målvaktskris" tidigare men nu ser det riktigt bra ut. Jesper Åsberg som kallades in efter två års uppehåll var makalös.Mohedaspelarna måste ha mardrömmar fortfarande. Han spikade igen kassen totalt. Sen är ju lånet  Anders Schultz från Månsarp klar till bortamatchen mot VUGI sen har vi ju min egen son Kasper som knackar på dörren också men har en del att lära en. Vi gör en taktiskt sätt bra match Moheda är ett topplag men jag tyckte en då att vi hade bra koll på dom. Tyvär fick för mycket utvisningar i andra perioden, och det måste vi skärpa till. Men jag skall i ärlighetens namn  också säga det att nivån på domsluten svajar ordenligt under matchen. Men som sagt det är olika sätt och se på det. Matchen var av bra kvalitet måste säga och det syndes att det var två lag som vill vara på den övre halvan denna säsongen. Två lag är obesegrade det är Bodafors som vi förlorade i första omgången och Forserum. Jag tror att det komme handla om dessa lag. Bodafors, Lagan, Sävsjö, Forserum , Moheda, sen om vi kan vara ett av lag som är med och fajtas så skulle jag vara mycket nöjd. Men jag tror att det kommer att bli en knallhård serie där varje match är viktig , och det är ju det som är roligt när det blir en jämn serie. Våra kommande motståndare VUGI vet jag ingenting om mer än att dom har en fd Värnamo spelare Tobias Haglund som spelar där. Dom är nykommlingar men jag har full respekt för alla lag. Jag tror att det kommer att bli stentufft som i alla matcher. Jag hoppas att vi kan bli lite mer efektiva vid våra avslut än vi va senast och hoppas på en trevlig match.

Mvh Blomman



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: