Skogsderby i skokartongen!

Ja då har det varit ett riktigt skogsderby i div2 mellan Skillingaryd vs Gnosjö. Det blev en mycket spännande match som slutade med en suddenseger för SIKarna. Gnosjö började bäst och tog ledningen efter en riktig indianare av en SIK back. Denne backen var ett orosmoment bakåt mest hela matchen med sina dåliga uppspel, det håller inte riktigt på den nivån som SIK och Gnosjö befinner sig på. Men SIK kviterade Rickard Mattson som gjorde comback efter en lång tids skada. SIK tog ledningen med 2-1 men Gnosjö kom tillbaka och kviterade. Sen kommer en lustig sak SIK går upp till 4-2 och Gnosjö ser darrigt ut. Men sen vänder det tre raka mål av Gnosjö och vips stod det 5-4 till Gnosjö. Men SIK hann med att kvitera och även ta ledningen med 6-5. Men med ett par minuter kvar så kviterade Gnosjö och det stod sig tiden ut. Men SIK vann till sist i sudden. Det var väl en så där match tycker jag det var ju derby och det märktes av spelet, mycket folk på läktaren och en bra inramning, men matchen var väl inte speciellt väl spelade. SIK spelar ju ett så kallat pointspel men jag förstår inte varför Andreas Runnö låter den backen sköta uppspelen ? en kommentar Andreas tack. Ofta kan han ju ta med sig bollen högre upp i banan i stället för att slå dom osäkra passen han gör idag. Sen undrar jag också över att Bolton SIK,s utmärkte målvakt ja kanske en av dom 5 bästa i Småland blir förpassad till bänken , det är också för mig obegripligt. Martin var inte dålig men inte bra heller , ett skott sitter faktiskt mitt i målet och den måste han ta. Och det var ett par osäkra ingripande till. Gnosjö då ? ja dom nyförvärven från VIK märktes knappt och gjorde väl inget större väsen av sig. Marcus Frisk riktigt bra samt Jesper Henningsson. Även Gnosjös målvakt darrade en del blandade ganska mycket. Jag tror att ingen av dessa två lag kommer att blanda sig i toppstriden, men jag tycker det är roligt att Rickard Mattson är tillbaka för han är en riktigt bra spelare.Ha det bäst innebandynördar !

Mvh Blomman

Postat av: Andreas Runnö

Bolton blir pappa igen i januari så vi rostar av Martin då och då inför comebacken när Bolton måste sköta markservicen. Vidare tror jag alla ser att vi har ett nytt klubbnamn på gång SIK-indians...



Det tar tid att bygga ett lag, jag hade för bråttom i början. Men på sikt kommer vi rätta till våra fel.



Önskar att VIK kunde skicka några talanger norrut till vår nya hall. Jag lovar att de inte ska bli kallade Hiavata eller Mockasinen...

2008-11-11 @ 02:33:45
URL: http://www.skillingarydsik.se
Postat av: Blomman

Ha ha Andreas , det kan jag förstå att ni måste men kanske Bolton spelar med oss efter jul då ha ha. Jo jag vet att det tar tid Andreas , du kanske hade lite för höga mål utåt sätt. Det blir ju lite roligare att vinna mot dom som är "Kaxiga".Men se nu till att vända på detta.

2008-11-12 @ 14:47:13

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: