Kolla terroristen !

Ja ha då var man hemma igen i kalla Sverige. Jag har haft det underbart gott i Tunisien , det har snittat ca 40 grader varmt och ölen var alltid kalla. Vattnet höll ca 27 grader så man slapp frysa där också. Men nu till överskriften. Resan till Göteborg gick utmärkt, en mellanlandning hos storasyster i Mölndal för att sen ta oss vidare till Landvetters flyplats. Där blev det lite frulle och sen till incheckningen. Allt frid och fröjd så långt.Passkontrollen gick också bra men sen kom man till metalldeketorn och Gestapo himself. En surare människa får man leta efter.  Givetvis är det bra om man i detta yrke är lite på gott humör när man jobbar med människor. Alla gick igenom, sen var det min tur. Pip sa det i maskineriet. Då säger Gestapokopian ta av dig hatten. Japp jag gjorde som jag blev tillsagd pip igen, nu så man irritationen hos Gestapokopian. Ta av dig solglasögonen och sandalerna , jag fogade mig och gjorde som jag blev tillsagd pip igen. Dags för kroppsvisitation. Hon kände över mig  och hittade naturligtvis ingenting. Jag gick igenom igen pip. Nu var hon så lagom munter. Då säger Tobbe ! du har ju protes´ i knät kan det var det. Så klart det är säger Gestapokopian och jag kunde gå igenom. Man kände sig som Stig Helmer i Sällskapsresan när Sven Melander säger kolla" terroristen" när Helmer plockar av sig skon och har ett hålfotsinlägg i skon. Jag skrattade mest hela tiden och hade ingen tanke på att jag har protes´ i knät. Men även om den där människan var sur så tycker jag en då att det är bra att vi har sådana bra kontroller som vi har i detta landet. Svårt för en äkta terrorist att få med sig obehagligheter på flyget, likt 11september katasrofen. Jag flyger mer en gärna igen och jag lovar jag kommer aldrig mer att glömma att jag har knäprotes´.

Postat av: Pitepalten

Kom ihåg att inte glömma knäprotesen,hahaaa!

Du är bäst Blomman!

2008-09-06 @ 08:17:58
Postat av: Blomman

Tack Pitepalten, du är inte så dum du heller ha ha.

2008-09-06 @ 22:28:07

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: