Stålkamm, brylkräm och gällevarehäng !

Ja så kan man tolka ungdomarna i Skillingaryd där jag bor. Dom vuxna gnäller på att det blir förstörelse i sammhället och undrar vad"ligisterna" har för föräldrar. Ja tror att dom flesta föräldrar är rätt så vettiga! Sen finns det ju dom som skiter i sina ungar. Problemet här är våra politiker. Dom vill inte satsa ett skit på ungdomen. Är du inte med i kyrkan eller i någon idrottsförening, ja då är du körd. Då blir du en loser som får hänga utanför Hemköp, vilken jävla tillvaro är det ? Tro sjutton att det blir tristess hos ungdomarna, mycket fylla , droger och förstörelse. Jag tycker att dom borde ha satsat på en riktig ungdomsgård som var öppen på helgerna så  att dom mellan 13 och 17 har någonstans att ta vägen. Men tror ni att politikerna tänker? Nej knappast, dom är så trångsynta och skyller allt på dom missanpassade killarna och tjejerna och kallar dom huliganer ligister med mera. Jag måste säga att ungdomspolitiken i Skillingaryd är under all kritik. Har dom varit ute på byn och kollat en fredag eller lördags kväll ? Nej fy vad hemskt man kanske bli nerslagen , rånad eller till och med att någon unge kommer fram och pratar vänligt med dom. Det är dags att ungdomarna börjar att säja ifrån, jag menar det är ju inte första gången som någon regarerar på att det borde finnas en vettig ungdomsgård. Politikerna snackar om att det inte finns pengar men det finns pengar, har man råd att bygga vägbulor och feldocerade rondeller så borde det i rimlighetens namn finnas någon krona över till ungdomarna. Jag kan tänka mig hur det ser ut när våra politiker har sina möten. Punkt 1. Ungdomarna, nej dom skiter vi i dom flyttar en då här ifrån, vi sätter ut ett par rabbatlådor med blommor så blir dom nöjda, Punkt 2, rabbatlådorna förstördes, vad var det jag sa säger komunens starke man, dom bara förstör så det är ingen ide´ att satsa på dom mötet avslutat. Lite lätt överdrivet men en då. Jag säger så här politiker ta erat ansvar gör något för ungdomen annars kommer dom sociala myndigheterna att ha häcken full inom en snar framtid.Och vad skall ni skylla på då ? Lågkonjukturen kanske? Det brukar vara populärt när man inte vet bättre och har någon koll på läget.

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: