Bananer,indianer och huliganer !

Ja detta är tre av dagens ämne. Om vi börjar med bananer jag gillar inte så mycket frukt men banan är en av dom en del säger att banan är en ört men jag kallar det frukt om jag vill ha ha. Man kan fråga sig hur bananen fick sin form ? jag har ingen aning men om någon vet så vore jag tacksam för svar. Topp tre blir alltså 1, Banan, 2, Röda äpplen. 3 Päron.

Nästa ämne Indianer ! indianer har alltid fascinerat mig deras livstil och deras mystik samtidigt när jag var liten och tittade på serien High Chaparall så var jag lite rädd för dom också, dom ser onekligen farliga ut. Men indianerna drevs ut från sitt egna land av den vita mannen. Men en del legender kommer alltid att finnas kvar hur mycket dom vita en försöker att förtränga dom. Sitting Bull var en av dom som drev kriget mot Custers mannar och fick en stor seger vid slaget vid littel big horn, men det hjälpte föga indianerna en då. Geronimo var en av dom sista som gav upp och var känd för sin suveräna taktik. Han slog till snabbt och överaskande. Jag har  ju en dröm och det skall jag genomföra innan jag hamnar i dom sälla jaktmarkerna och det är att besöka indianer på riktigt.

Till sist Huliganer ! i helgen gjorde ett 80 tal huliganer upp från olika falanger på Statoil i Skillingaryd, ja ni läste rätt i Skillingaryd av alla platser. Ena laget var vita och dom andra svarta så dom kunde se skillnad på vem man skulle slå. Ja dessa gossar är inga duvungar det skall sägas. Men tyvärr så använder dom fotbollen för att så att säga kunna slåss lagligt. Oftast när huliganerna gör upp så är det mellan två lag och tredje part brukar inte råka illa ut. Jag har aldrig begripit mig på det där att man skall i föreningens namn skapa våld, till sist så är det alltid klubben om råkar illa ut och får dåligt rykte. Hade det inte varit bättre att spela schack det är lugnare och man behöver ha taktik för att vinna, dessutom skadar det ingen. Men jag antar att schack inte kan tillfredsställa dessa grabbars sök efter andrenalinkickar. Om det är någon som har råkat ut för huliganism eller själv är eller har varit huligan så kan ni väl berätta för mig och mina läsare varför ni måste slåss!


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: