Dom 20 bästa innebandyspelarna jag har tränat !

Så här i vintermörkret tänker jag ängna några dagar till att lista dom 20 bästa innebandyspelarna som jag har tränat. Det kommer att bli tufft att ta ut , då min tränarkariär rör sig i olika tidsrymder. En del vara bra i början när jag började med innebandy sen har ju sporten utvecklats, så det skall bli intressant och se hur denna eminenta lista kommer att se ut. Att ta ut dom 20 bästa är ju ganska kul vi får se vad ni läsare tycker, en del kommer ni att känna igen en del inte. Listan fylls på fram till julafton och då koras den absolut bästa spelaren som jag har tränat. Lite senare efter kvällens SSL match mellan Falun- Balrog listas plats 20 till 15.

Då var det dags att kora dom 20 bästa spelarna som jag har tränat under min karriär.

Plats 20: Magnus "Cola " Johansson, Plats i Laget, Center, Klubb Skillingaryds IK . Gör idag, ingen aning faktiskt men han håller inte på med innebandy tror jag. Styrka, Mycket spelskicklig Center gjorde väldigt få misstag, en riktig lagspelare han var även mycket bra defensivt samt en bra närkampspelare. Ingen målskytt av rang men kunde hänga om han fick lägena.

Plats 19. Rickard "Rille" Nilsson, Plats i Laget Back, Klubb Skillingaryds IK. Gör idag, ingen aning har inte träffat Rille på år och dagar, Rille började som forward men skolades om till back, han hade mycket bra skott och var hypersnabb, där ligger till och med Johan Wittberg i CL.98 i lä,det är den absolut snabbaste spelaren jag har tränat. Rille hade ett problem och det var självförtroendet det gick upp och ner likt Örgryte i fotboll.

Plats 18. Andreas "Holle" Holmström. Plats i laget Center, Klubb, Värnamo IK, Gör idag, jag tror att han slutat med innebandyn. Holle var en mycket  spelskicklig center, inte så snabb men bra med klubba och boll, en riktig lagspelare som peppade laget i alla lägen, drömspelare för en tränare.

Plats 17. Gustav Fromell, Plats i laget Center, Klubb Wrigstad IBK, gör idag, ingen aning. Gurra var en mycket stark Center, och ett bra målsinne, han kom från den gyllene p16 årskullen i Wrigstad där jag var med och fick ta SM brons för 16 åringar. En väldigt komplett spelare.

Plats 16. Patrik "Padde" Larsson plats i laget, forward, klubb, Pantern IBF, gör idag ingen aning , han håller i alla fall inte på med innebandy kan jag tänka mig. Padde var en notorisk målskytt, och hade förmågan att vara på rätt plats vid rätt tillfälle, en pådrivare och lagspelare av rang.

Plats: 15. Sverker "Sverre Qvick, plats i laget, Forward, klubb Värnamo IK, jag tror att han tränar något ungdomslag i Värnamo IK. Sverker älskar nog mer innabandyn än vad jag gör, han var en fantastisk spelare när det begav sig, kunde slå sådana mackor och hade en bra målsinne, kunde ibland tjura ihop lite för lätt.

Då fortsätter vi nedräkningen med ner till plats 10.

Plats 14. Rasmus "Ralle" Holm, Plats i laget Forward, Klubb Barnarps IF, Gör idag, comeback i Barnarps div 2 lag, Rasmus är en mycket kompitent forward snabb som en vässla mycket teknisk och bra målsinne, Ralle skulle kunna gå hur långt som helst men han är lite för velig, ibland är det kul med innebandy ibland  inte jag hoppas att Ralle väljer att satsa på innebandy då kommer ni att få se en härlig attraktion.

Plats 13. Daniel Khan , Plats i Laget Back, Klubb Wrigstad IBK, Gör idag, jag tror att Daniel fortfarande spelar i div 1 laget Fagerhult men är inte riktigt säker. Daniel var en mycket trygg back, bra spelsinne och kunde skjuta på distans, han var trygg att ha längst bak, han kom precis som Gustav Fromell från årskullen 16 åringar.

Plats 12. Daniel "Hooke" Hokander, plats i laget Back, klubb Värnamo IK, Gör idag, han försöker slå sig in på diverse golftourer. Hooke var en mycket stabil back, bra skott och lugn i sitt spel och en fantastisk bra placeringsförmåga i försvarsarbetet. Kunde ha blivit hur bra som helst men en knäskada satte stopp för karriären.

Plats 11. Jonas "Ragge " Ragnarsson, plats i laget Forward, klubb Skillingaryds IK, Gör idag, spelar i Skillingaryds A Lag , där han är lagkapten. Ragge är ingen tekniker, men en slitvarg utan dess like, det verkar som han aldrig blir trött, han kan även sätta ditt kulan om han kommer nära för han har väl inte den värsta bössan direkt. Men en dröm för varje tränare han ger alltid allt i alla lägen.

Plats 10. Mikael "Bolton " Persson, plats i laget Målvakt, klubb Värnamo IK, Gör idag spelar aktivt i Skillingaryds IK. Bolton är en mycket bra målvakt tillhör div2s 5 bästa i sina bästa stunder, när jag tränade VIK så var han stor del till att vi vann serien det året, reaktionsnabb, bra utkast och vinnarskalle, gjorde sällan riktiga bottenapp.

Uppe i ottan för att stressa iväg och handla det sista, här kommer nästa 5a.

Plats 9. Gustav "Gurra " Berg , plats i laget Center, klubb Barnarps IF, Gör idag, spelar aktivt i div 2 laget Barnarp. Gustav är en spelare som har en fruktansvärt skön inställning till innebandyn, han ger 110 procent alltid på match som träning, har ett grymt bra skott och har ett fint spelsinne. Dessutom är en han en ödmjuk kille med klubbhjärta, har varit med hela vägen från 5an till 2an.

Plats 8. Martin Nilsson, plats i laget Forward, klubb Skillingaryds IK, Gör idag, Martin bor i Stockholm och jag tror att han spelar innebandy fortfarande men  jag vet inte helt säkert. Martin kom från ingenstans, han hade aldrig spelat innebandy förutom med sina polare, men han lärde sig snabbt. Han var otroligt spelskicklig och en måltjuv, en grym spelare.

Plats 7. Peter Sjögren, plats i laget Målvakt, klubb Wrigstad IBK, Gör idag , vaktar kassen i SSL klubben Warberg, har tagit SM Guld, samt är första målvakt i landslaget. Peter kommer från samma kull som Khan, och Gustav, han var 16 år när han vid juluppehållet tog över och blev  första keeper, Peter är en stor målvakt stabil med ett grymt utkasst, han var defenetivt en av anledningarna till att vi gick upp.

Plats 6. Johan "Nygge" Nygård, plats i laget Forward Klub Barnarps IF, Gör idag, spelar aktivt i div laget Barnarp i div 2, där han är stor poängkung. Nygge var inte så gammal när han debuterade i A Laget, fick i början sitta på bänken men utvecklades något enormt, en fantastisk spelare slår pass som ingen annan gör och är en naturlig målskytt, kan bli hur bra som helst.

Plats 5. Mats "ACE" Söderqvist, plats i laget Forward Klubb Wrigstad IBK, Gör idag, spelar aktivt i div 1 klubben Färjestadens IBK där han också är lagkapten. Mats kom också som dom andra killarna i från p16 laget men hade spelat i A Laget i Sävsjö innan han kom till Wrigstad. Mats var på den tiden väldigt snabb och hade ett grymt bra dragskott, han var teknisk och avig. Hade bra inställning och missade sällan en träning.

Då var det dags att kora dom 5 bästa spelarna som jag har tränat och detta görs på självaste julafton, snacka om att man inte har något liv ha ha. Jag vill också passa på att önska mina trogna bloggvänner en riktigt GOD JUL OCH ETT NYTT GOTT ÅR !

Plats 5. Mikael "Micke" Johansson, plats i laget Forward, Klubb CL98, Gör idag spelar aktivt i div 2 klubben CL,98. Under min korta tränartid i CL så hann jag med att se två killar som utmärkte sig mer en dom andra, Micke var en av dom, han har ett mycket bra spelsinne, bra skott lite lagom tjurig och en jävla vinnarskalle, det kommer man långt på, har hunnit med att bli pappa i år men fortsätter att spela bra jobbat.

Plats 4 , Rickard "Längst" Mattsson, plats i laget Forward, Klubb Skillingaryds IK, Gör idag, har slutat med innebandyn efter en mycket lång karriär. Rickard hade ett mäktigt skott bland dom mäktigaste jag har sätt och ett otroligt spelsinne , ja ibland var hantill och med för smart för sina lagkamrater som inte fattade hur han spelade, vann poängligan år efter år hade han någon svaghet så var det defensiven, men det kompliterades med hans måltjuverie.

Plats 3. Johan "Witte" Wittberg, plats i laget Forward, Klubb CL.98, Gör idag lagkapten i CL, 98, s div 2 lag. Johan är en speedkula utan dess like, enbart Rickard Nilsson är snabbare som jag har sätt, Johan är inte någon tekniker men han har en vinanrskalle utan dess like och han ger aldrig upp, han har är ett målsinne och har hypervassa passningar och är ofta på rätt plats, svagheten är väl humöret.

Plats 2. Erik Lundh , plats i laget Center, Klubb Värnamo IK, gör idag spelar lite i Värnamo IK i div 4a.
Erik är inte långifrån första platsen, han delar med sig en sådan glädje på planen och är en av dom bästa jag har tränat, han har allt utom ett kanonskott, han är absolut den mest tekniska spelaren som jag har tränat och friläge missar han sällan. Erik kan tyvär inte satsa på innebandyn tack vare sitt jobb inom kyrkan .

Plats 1, David "Blomman" Blomberg plats i laget Forward, klubb Värnamo IK, Gör idag, spelar i SSL I Balrog. Davve är en mest kompitente spelaren som jag har tränat, han hade allt tektnisk, bra skytt målfarlig, passningsäker bra taktisk, jag en allroundspelare, han kunde spela på vilken plats som helst utan att det märktes skillnad, därför får Davve priset som den BÄSTA SOM JAG HAR TRÄNAT HETER DAVID"BLOMMAN" BLOMBERG ! stort grattis och fortsätt att hålla båda fötterna på jorden så kommer det att gå mycket bra för dig i ditt liv.



Postat av: .........

Daniel Kahn spelar i Linköping IBK va?

2009-12-22 @ 17:16:47
Postat av: Blomman

Tjena !

Jag har ingen aning faktiskt.

2009-12-22 @ 17:32:38
Postat av: Daniel

Jag gissar att följande är med i top 10.

Peter Sjögren

Mats Söderqvist

Rickard Mattsson

Johan Nygård

Martin Nilsson

Andreas Ljung

David Blomberg

"Skrällen" Mikael Hill



För övrigt tycker jag du underskattar "Cola", bör ligga före Ragnarsson.

2009-12-22 @ 18:26:44
Postat av: Kalmar

Jag gissar att följande inte är med i top 10.

Johan Wittberg

Stefan Johansson

Mikael Johansson

Martin Sköld

Joel Sjöqvist

Björn Nilsson

Jimmie Nilsson

Jesper Karlsson

Krister Larsson

Charlie Nilsson



Annars önskar jag dig en God Jul och ett Gott Nytt År!



...o nu kan tåget gå!

2009-12-22 @ 20:08:17
Postat av: Blomman

Daniel !

Hill har jag aldrig tränat döremot har vi spelat ihop.



Kalmar jo någon skall nog kunna klämmas in från CL s lite kort tid som jag var där men jag har en i alla fall.

2009-12-22 @ 21:13:19
Postat av: Tuppen

Lär vara ganska klart vem som är etta iaf, sen tror jag Edberg tar en av platserna, även kanske Ygemar.

2009-12-24 @ 09:15:44
Postat av: Kalmar

God Jul blomman. Starkt av dig att ha med två stycken CL spelare .



Och nu har tåget gått !

2009-12-25 @ 00:57:53
Postat av: Robert Krafth

Bra lista Blomman!

Gott Nytt år och Skål!



Mvh



Robert Krafth i Lagans IBK

Vi höres!

2009-12-26 @ 10:10:51
Postat av: Blomman

Tackar Robban ! Kör hårt med Lagan nu ! och god fortsättning.

2009-12-26 @ 12:07:46
Postat av: Micke J

Tackar för det fina omdömet!



2009-12-27 @ 00:03:24
Postat av: Blomman

Det var så lite så Micke, jag har inga hard feelings mot er spelare. Så det var en rättvis bedömmning tycker jag. Lycka till i fortsättningen.

2009-12-27 @ 04:06:52
Postat av: Fråga

Vill ha motivering till Sjögrens sjätteplats meriter som sm guld och landslagsspel borde man inte vara före lirare som högst lirat div 2 då eller? Eller rankar du dem från den tiden du tränade dem?

2009-12-27 @ 23:56:27
Postat av: Blomman

Precis han var ju bara 15 då och blev första målvakt vid juluppehållet.

2009-12-28 @ 00:05:15
Postat av: Frågan

Då är jag med!!

2009-12-29 @ 10:14:35
Postat av: NJAAA...

Plats 13. Daniel Khan , Plats i Laget Back, Klubb Wrigstad IBK, Gör idag, jag tror att Daniel fortfarande spelar i div 1 laget Fagerhult men är inte riktigt säker. Daniel var en mycket trygg back, bra spelsinne och KUNDE SKJUTA PÅ DISTANS, han var trygg att ha längst bak, han kom precis som Gustav Fromell från årskullen 16 åringar.



Menar du på riktigt att Kahn kunde skjuta på distans? Hoppas du läst detta Daniel och ser att folk uppskattade dina "råttdödare"

2010-01-07 @ 14:37:40
Postat av: Blomman

Ja vad jag kommer ihåg så kunde han sätta ett och annat från distans ha ha.

2010-01-08 @ 02:05:23

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: