Att panta !

Jag skäms inte ett skit för att panta burkar, flaskor, mm. Har man inga stålar så gör man vad man kan. Jag känner en människa som är drabbad av högmod, visst hon har gått om pengar men hon har ett garage fullt med pet flaskor som hon vägrar att panta. Jag tycker det är så barnsligt så man blir mörkrädd.  Man gör  en bra sak för miljön också eller hur ? Hennes kommentar är nej jag orkar inte och det är pinsamt, Pinsamt för vem ? Nej det har jag inga som helst problem med. hennes garage är värt ett antal tusenlappar i petflaskor. Varför kan man inte ta med ett par kassar när man handlar , vad gör det ? Det är i alla fall pengar. Ute liggarna skulle vara själaglada om dom kom över ett antal pantflaskor och dom skäms inte, och det gör inte jag heller, men högmod och borgarpack går hand i hand. PANTA  LA´ MERA !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: