Idag är det fettisdagen !

Ja namnet är ju bra i sig FETTISDAGEN. Denna äckliga skapelse skapar hysteri, alla pratar om att jag skall äta semlor eller att någon frågar har du ätit någon semla än. Jag skiter i semlor det är så vidrigt så det finns inte. En delad bulle med mandelmassa och en massa grädde  samt lite pudersocker på toppen.  Redan som barn försökte vuxenvärlden tvinga på oss denna sak. Med Ture Sventon, han sa temla. Han kunde inte ens prata rent, men det var väl för att han hade grädden i halsen. Men jag skulle aldrig äta en semla om det så vore under pistolhot. Kommer Agnes hem till mig med det idag då spyr jag. Varför skall man ha dagar överhuvudtaget? Skall man ha pizzadagen för att hylla Italienarna? eller Scandagen för dom som jobbar inom slakteri? eller varför inte bostads lösdagen där man hedrar alla bostadslösa. Skippa alla sådana dagar tycker jag det räcker med dom traditionella Julafton, nyår, påsk , midsommar osv. Sen undrar jag varför det inte finns den internationella mansdagen ? är inte det kränkande så säg. När skall vi men få den uppskattning som vi förtjänar , ja fan vet.  Ha det bäst semlor är pest.

Postat av: Sussie

Men semlor som är så gott "ler"

2009-02-24 @ 11:45:47
Postat av: Blomman

Nej det smakar skit och man blir proppmätt !

2009-02-24 @ 11:51:42
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Sussie

Vi blir bjudna idag på jobbet till eftermiddagskaffet. Ska bli sååååååååååååå gott.

2009-02-24 @ 12:04:33
Postat av: Blomman

Hmm dom vill bli av med personalen, Dessutom vet jag vad du jobbar S

2009-02-24 @ 12:07:48
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Sussie

Nej det tror jag inte alls att dom vill "S"

2009-02-24 @ 12:24:06
Postat av: Agnes

Vi blir också bjudna på jobbet idag och det räcker med den så du behöver inte va orolig haha.

Du kanske vill ha nåt annat? ; ) puss

2009-02-24 @ 12:38:05
Postat av: Blomman

Ja snus Agnes och min mobilladdare har ju ingen tele nu tack vare att du glömde den ha ha. Puss.

2009-02-24 @ 12:44:50
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Glitterstina

Men Temlor är ju tott!Hihihii!

Godare än snus ialla fall!:-)

Tack för din kommentar i min blogg,du är en superfin vän!Kram!

2009-02-24 @ 18:16:38
URL: http://glitterstina.blogspot.com/
Postat av: Linda

Ja, det är ju himla tur att vi har nåt så fint som valfrihet.. =)

2009-02-24 @ 19:47:19
URL: http://trueblonde.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: