Molgan är roten till allt ont !

Vet ni vem Molgan är? Inte då skall jag berätta att det är Alfons Åbergs låtsaskompis. För någon vecka sen läste jag på text TV att en 25 åring hade torskat för rattfylla han blåste typ 1.25. Polisen hade först haft en biljakt men när dom tog honom stod han utanför bilen passagerarsidan. Han sa då att han inte hade kört utan det var Molgan som hade kört. Han förklarade för polisen att han såg ut så här 1 meter lång, långt hår och vita byxor. Självklart tog polisen med honom. Sen blev det rättegång och mannen friades pga att man inte var helt säker på att han hade kört. Rätten höll med om vissa tveksamheter i mannens historia. Ibland undrar man hur fan det står till med rättsväsendet mördare går fria för man var psyksjuk när dådet gjordes men inte när man dömdes jag tänker på Röde by mordet och den 15 åriga pojken. Eller på dom kvinnor som har blivit våldtagna , att dom inte protesterade tillräckligt mycket och tillräckligt högt. Och nu detta med Molgan som körde bilen. Vad tycker ni mina kära läsare. Har det blivit för slappt och för lätt att komma undan med lindriga straff. Lägg gärna en kommentar.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: