Nu skall jag läsa en bok !

För första gången sen jag gick ut vårdlinjen skall jag läsa en bok. Den är på 152 sidor och heter Vilda Västern Legend och Verklighet. Den handlar om en svunnen tid och är en fakta bok med bra texter och bilder från den tiden. Där finns alla klassiska uppgörelse. Kända som mindre kända figurer , där kan man läsa om bröderna Frank och Jesse James ,The Younger gang osv. Jag läste 30 sidor direkt och mitt första intryck var fanstiskt bra. Här hyllas inte revolvermännen eller banditerna utan man håller sig till det som faktiskt har hänt. Man får en bra bild hur det var på den tiden ch det är INTE dom gröna vidderna som i klassiska västern filmer utan det var en mycket hård och blodig tid. Speciellt mot bakrånare! det var inte ovanligt att mobben stormade fängelse och tog lagen i egna händer och hängde banditerna. Men det är bra att förkovra sig när man som jag är lajvare, man kan få ny vinklar på hur jag skall utveckla min prisjägarkaraktär tex. Jag skall komma med en fullständig recention av boken när jag har läst hela. Vad tycker och tror mina läsare om vilda västern , hur tror ni det var. Hyllar man så kallade revolvermän för mycket som att dom i princip var hjältar när dom i själva verket var kallblodiga mördare. Jag älskar ju den här tiden men det kan ju finnas folk som inte gör det,säg eran åsikt det vore kul. Ha det bra där ute och håll krutet torrt.

Postat av: Emelie

Hejsan :) Vill du ha en ny fin design till din blogg?



Jag gör fina designer i photoshop till ett bra pris & jag erbjuder även hjälp till att tjäna pengar på sin blogg. De två senaste designer jag har gjort är:

http://benjaminsmamma.blogg.se/

http://stylebyemelie.blogg.se/utlottning



Jag har olika bloggstilar jag jobbar med detta ovan äär bara en av dom stilarna :) Hör gärna av dig till

[email protected] om du vill att din blogg ska bli superfin & få mer besökare + att du själv får en högre inkomst varje månd



kram/Emelie

2009-02-03 @ 15:28:36
URL: http://stylebyemelie.se
Postat av: Blomman

Hej Emelie ! roligt att du besöker min blogg,men en då roligare om du harde kommenterat ämnet. Men jag skall fundera på det därmed att tjäna pengar det är jag inte omöjlig på. ha ha

2009-02-03 @ 15:34:12
Postat av: Agnes

Ja passa på att läsa o lära, du kommer nog att behöva det! När pälsjägarn kommer till byn så vet man aldrig vad som händer, bäst du sover med ett öga öppet! hahaha ;) kram.....

2009-02-03 @ 15:59:09
Postat av: Anonym

Ja passa på att läsa o lära, du kommer nog att behöva det! När pälsjägarn kommer till byn så vet man aldrig vad som händer, bäst du sover med ett öga öppet! hahaha ;) kram.....

2009-02-03 @ 16:00:25
Postat av: Blomman

Dubbla inlägg Agnes , nervös eller? En sann prisjägare skjuter aldrig någon i ryggen ha ha.

2009-02-03 @ 16:06:45
Postat av: Agnes

Hahaha blev lite dubbeltryck. Nervös?? Nä, tror du jag behöver skjuta i ryggen? Håll du blicken framåt och runtom för säkerhets skull :) puss

2009-02-03 @ 16:09:25
Postat av: Glitterstina

Så fin blogg blev,sätt in lite mer bilder,det skulle vara kuligt,hihii!

En stor kompiskram från Piteå

2009-02-15 @ 11:51:30

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: