Golf är ingen sport ! det är ett spel.

Nu kommer jag att få landets golfare på mig. Jag har ju spelat golf i många år och hade som lägst 10.0 i handikapp innan jag tog ett sabbatsår från spelet förra året, jag tyckte det var tråkigt att spela med allt fusk som är inom golfen. Många är så kallade handikappmyglare man  är igentligen bättre en sitt handikapp. En del har tex 20 men kan gå en 65 runda på tävlig sjukt så det förslår. Men jag kommer med all förmodan att spela detta året. Men nu till det hela som det handlar om. Golf är ingen sport det är ett spel. Man behöver inte vara speciellt bra tränad för att spela golf. Jag tror att det är det enda spelet där man kan vara elitidrottsman/kvinna och väga 130 kilo och vara en av dom bästa i välden. Där emot måste man ju ha talang och träna lite. Men att det skulle vara en sport är ju ett skämt. Visst Tiger Wodds och grabbarna lägger en hel del på fysträning osv men långt ifrån alla gör det. Kolla Laura Davis tex så otränad så att man blir mörkrädd, eller John Daily det är ju pinsammt att se dom gå och röka på banan och vara i så dålig form som dom är. Så jag kommer inte att vare sig lägga mig i gymet eller att träna speciellt mycket inför säsongen, dessutom skall jag höja mitt handkapp som nu är 11.4 till en runt 15-20 där ligger jag nu ungefär. Jag bygger ju mitt spel på närspelet då jag inte slår så långt och dessutom måste jag hålla mig banan och det händer ju allt som oftast att man inte är där. Så det jag säger till dom som påstår att golf är en sport är inte riktigt med i matchen, det är ett sällskapspel likt fia med knuff eller något sånt.

Mvh Blomman

Postat av: mm

håller med

2009-01-07 @ 16:43:36

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: