Lågkonjukturen slår hårt mot alla !

När arbteslösheten är så hög, och samhällsmaskinen så jävla trög. Ja så skrev Asta Kask någon gång runt 85. Och det har aldrig varit mer aktuellt än nu.I ett sådant litet samhälle som SK-ryd blir det extra besvärligt , fabriker som säger upp 20 man där 20 man här ,så blir det kännbart. Arbetslösheten har aldrig varit högre här. Många får gå ifrån hus osv. Inom mitt yrke är det anställningsstopp just nu så även inom vården så är det tufft. Det skall sparas både här och där. Borgarna slog ju på stora trumman att man skall öka med ett antal jobb men det blev ju precis tvärtom. Arbetslösheten i Sverige har nog aldrig varit som nu. Men jag vägrar att tro att det inte skall kunna bli bättre. Som tur är finns nätpoker det är nog det enklaste sättet att tjäna pengar på utan att jobba. Vissa lever ju på det så det är klart att det går. Jobba sig rik i det här landet på en vanlig lön är ju i princip omöjligt. Men jag ger inte upp och jag vägrar att deppa ihop trots dom svåra tider som råder i landet, jag har mycket annat så gör mig glad och lycklig.Men det är klart att fortsätter det gå så illa så är vi snart tillbaka till 30 talets Sverige. Så håll fanan högt och upp till kamp vid nästa val. Mvh Blomman

Postat av: Emma Damm

Hej :) kika gärna in på min konstnärsblogg och säg vad du tycker om mina porträtt. Jag har också tävlingar om vartannat. Glöm inte bloglovin också :) Krama

2009-01-12 @ 11:21:41
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Nicke

Du har jävligt rätt i detta inlägg.200000 arbetslösa. Jävla borgarsvin.....

2009-01-12 @ 15:26:46
Postat av: syrran

Ja fy fan.. men samma lågkonjunktur hade varit fallet under socialdemokratiskt styre.. Felet ligger i den sociala avrustningen.. Politisk ideologi... kyss mig i röven! Fråga godsherren Göran Persson vad han har för politisk ideologi numera... Jag ska rösta på Göran Vänster i nästa val... (han som blev utesluten ur partiet för att han spelade in p-film) /s

2009-01-13 @ 15:50:41
Postat av: Blomman

Syrran du menar Porr Göran ha ha skitsamma men det skulle aldrig funka för mig att rösta blått, har du sätt en blå punkare? dom finns bara i Hovmantorp ha ha.

2009-01-13 @ 17:14:47

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: