När jag är ute och går !

Jag var ute i skogen idag och gick med min hund Zorro, då kommer det upp mycket tankar, som det gjorde idag. Jag tänkte på min mamma och pappa, min pappa dog 07 och har fortfarande svårt att aceptera det men man måste. Pappa var en välbärgad man som hade jobbat sig upp i kariären, han slutade som chef för kläder och skor på Domus som det då hette. Mamma var dagmamma och hade 11 barn som mest i en 4a. Men jag kan aldrig komma ihåg att det var stökigt hemma hon kunde styra upp det om man säger så. Mamma och pappa hade inga körkort, jag är den enda som har av mina syskon som är två. Så mamma och pappa la semestern utomlands så jag har fått se en del. Sen köpte min farmor och farfar ett sommar ställe i Rengsjö som ligger strax utanför Bollnäs 1965. Det var en gammal bondgård, den såg för jävlig ut.Men låg hemskt fint. Men dom snyggade upp den kåken och där tillbringade jag många sköna sommrar, farfar dog 1967. Men min farmor var kung om man säger så, gud vad jag älskade henne. Så där trivdes jag, det fanns ingen dusch bara ett tvättfat , det fanns ingen toalett bara utedass. Min pappa var rätt så envis , ett år bestämmde han sig för att vi skulle fira jul där,ut och hugga gran på tomten osv. På julafton när jag vaknade var det 6 minus inomhus, fatta att man frös men pappa elda jävlar så kaminen blev röd.Och vi firade julen där. Jag kommer aldrig att glömma det huset sicka fester det var där när vi var små, där dansades och man hade hjärtans skoj.Pappa blev sjuk fick hjärtinfarkter , kälkramp osv. Så då beslutade han sig för att mamma och han skulle flytta från stan till Rengsjö och så blev det. Jag och mina syrror hade flyttat så det var bara dom. I 11 år levde dom utan toa och dusch. Till sist gick det inte längre dom var tvungen att flytta till stan , och jag minns en den dagen när jag var där och hämtade en del grejer som dom inte plats med. Fy fan ,pappa satt på verandan och jag bar ut grejer jag såg hur han led ,och jag ville helst ha kunnat kräkas. Men livet går vidare trots allt. Jag är nog som min pappa, jag har inga större behov jag skulle nog kunna bo så typ medeltidsbyn, ha hönor en ko en häst osv, jag är en jävligt enkel man som trivs i naturen.I medeltidsbyn är det så tyst , ingen hets, ingen mobil fugerar, vatten får man hämmta i brunnen. Ja så vill jag leva och så vill jag dö.

Postat av: Jenny Penny

Du skriver många roliga och kloka saker kram .

2009-01-21 @ 01:37:46
Postat av: Skogsmulle

Jag håller med dig fullständigt.

Jag skulle också vilja leva så men tyvär har man ju förpliktelser. Jobb data tele vänner . Men din idiologi är rätt. Tack för att du finns, du skänker mycket glädje.

2009-01-21 @ 14:49:03
Postat av: Dennis

Jag håller också med dig, till viss del... jag har sänkt mina krav vad beträffar standard och prylar, saker som man kan vara utan, det enda som inte uppskattas är väl avsaknaden av musik i så fall, men jag har en fiol, kanske skulle lära mig att spela på den? Eller vänta med det tills jag bor i skogen, för att få bo kvar här under tiden? Jag hörde "Asta Kask - Vill inte va med" ikväll och det finns bara en person som dyker i min skalle när jag hör dem... :D

2009-01-22 @ 03:50:01
URL: http://hycklare.blogg.se/
Postat av: Mixii

Hur ofta blir det en tur med jyken då?

2009-01-24 @ 01:41:23
URL: http://mixii.blogg.se/
Postat av: Blomman

Det blir ett par gånger varje dag och på kvällen. Skönt att komma ut.

2009-01-26 @ 13:31:46

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: