Vi spelar inte för attt vinna vi spelar för att bli bäst !?

Ja den slogan hittade jag på Skillingaryds IK,s hemsida, först så tänkte jag fan va kaxigt. Men sen slog det mig "om man inte vinner hur skall man då kunna bli bäst"? Jag får inget riktigt grepp på dom orden. Om man nu hade sagt så här, "Vinna är inte allt det är det enda" ja då hade jag förstått budskapet. Vore kul om SIKarna själva ville kommentera detta.  Ja om en dryg månad drar flyttlasset det lilla, till Kalmar det skall bli så jäkla kul att äntligen kunna vara på plats och sköta träningarna. Martin och Micke har gjort en kanonjobb i min frånvaro så jag passar på att tacka så mycket. Jag tycker att vi har ett intressant lag och i träningsmatcherna kommer alla att få chansen och med tanke på att vi har en del fotbollspelare så kommer alla att få visa upp sig. Innebandysäsongen kommer allt närmare och det börjar att spritta i kroppen hur fan kan man vara så barnsligt förtjust i denna sporten? Ja det kan man fråga sig ! Innebandy var ju något man sysslade med på gympan och på fritidsgården inte  trodde man att sporten skulle kunna utvecklas så som den har gjort. Innebandyn kommer att växa ändå mer var så säkra.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: