Hajen - en riktig klassiker

 

Jag har just suttit och sätt  den första Hajen filmen för säkert åttionde gången den gick i natt på canal+. Filmen är helt fantastiskt bra och jag kan se den hur många gånger som helst och har så gjort också. Filmen hade premiär i Sverige 20 december 1975 och med den tidens teknikens  mått så är den helt suverän. Filmen baseras ju på en bok av Peter Benchley. Och filmen gjordes av Steven Spielberg. Filmens huvudkaraktärer är ju den karismatiske kapten Quint, polischefen Martin Brody samt hajforskaren Matt Hooper. Dessa tre herrar skall t död på en haj som är ca 7.5 meter i en som synes lite träbåt. Och jag tycker att detta är en av värdens bästa filmer , jag minns när jag såg den på bio . Dels var jag inte så gammal och dels så var den oerhört spännande. Jag minns när dom hittade Ben Gardners båt och huvudet kom fram ur ett hål i båten man skrek. Det är klart nu när man har sätt filmen så många gånger som jag har gjort så ser man ju att hajen ser ganska mesig ut i vissa filmsekvenser, men i vissa ser det riktigt bra ut. Hajen förlorar ju till sist och det blir ett lyckligt slut på filmen och när slutscenen är klar så tänkte man japp där fick han den fan ha ha. Sen kom det ju en massa hajen filmer till men dom går inte upp mot den första men så är det väl med dom flesta filmer. Den första är bäst. den får helt enkelt +++++ på en skala 1 till 5. Vad tycker ni mina läsare om den första hajen filmen? berätta vad ni har för minne till den filmen.

Postat av: Gert

Kul att snickra ihop en recension av hajen 1 kl 04.20. Känns frächt!!

2009-06-17 @ 15:25:53
Postat av: Blomman

Jag är en nattmänniska Gert. Och tyckte det var kul att skriva den direkt efter filmen.

2009-06-17 @ 16:15:54

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: