Midsommarafton eller har dom hockeyhjälmar i NHL ?

 

Imorgon är den 19 juni och lika med midsommarafton som jag brukar kalla amatörernas afton. Då skall det vara fest och glamour, men det är också en helg full av dödsfall i trafiken, misshandel, våldtäkter och annat elände När jag var ung så var ju midsommarhelgen var ju en helg som man  laddade för i flera månader med planering om var man skulle åka och hålla fylleslag. När jag bodde i Uddevalla var det kusten som gällde Smögen, Lysekil, eller Göteborg. När jag bodde i Bollnäs var det, Hudik, Ljusdal eller dalarna som gällde, men allt gick ut på en och samma sak FETRÖJ ! Man skulle få i sig så mycket som möjligt på kortast möjliga tid och sen på måndagen så inbillade man sig att man hade haft skitskoj, men hade man det i verkligheten?  Jag ångrar inte mitt midsommarfirande när jag var mellan 15-20 år för det är ingen ide´ gjort är ju gjort , Men idag har jag egna ungdomar som jag värnar om och jag vill absolut inte att dom skall fira midsommar som jag gjorde. I morgon blir det traditionellt firande för min del, Sill ,färskpotatis, matchesill, jordgubbar och sen grilla på kvällen med goda vänner och min Agnes. Visst det kommer inte att bli helt nyktert en och annan öl slinker väl ner till maten och under kvällen och säkert någon nubbe också men men det blir inget fylleslag som när jag var yngre, och det känns ganska skönt att inte behöva ha någon hets utan bara kunna njuta av midsommarafton. Jag hoppas att mina läsare också får en skön och trevlig midsommar, var rädda om varandra och kör försiktigt om ni skall ut i trafiken.


Postat av: Anonym

Trevlig Midsommar!Kramar!:-)

2009-06-19 @ 11:24:03
URL: http://mysticalina.blogspot.com
Postat av: Blomman

Detsamma önskar jag !

2009-06-19 @ 12:10:36

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: