Idag är jag förbannad !

Är man timvikarie så vill man jobba så mycket man bara kan. Nu i april låg det ute 8-9 turer. Jag satte upp mig på alla, jag fick två. Klart som fan att man blir besviken. Jag förstår om årsarbetstidare och ordinarie personal går före. Men sen ? jag har utbildning  jag är lasad, till vilken nytta kan man fråga sig? Borde inte utbildning gå före dom som inte har? Och har man jobbat så länge som jag har och är lasad borde det ge någon som helst förtur? Jag känner inte att vår kommun har ett rättvisst system. Jag kollade med facket, dom sa att det finns ingen rangordning i bemanna systemet. Vilken jag tycker är konstigt. Då kan man i princip ta in en från gatan och låta han eller hon jobba. Skall det verkligen behöva vara så? Jag älskar mitt jobb så man får foga sig, man ställer upp på sommaren och jobbar häcken av sig, men när man verkligen behöver jobba, ja då får man inte. Surt sa räven om rönnbären men  skall det vara så? . Vad tycker ni ? Är det rättvist inom vården och för oss vikarier. Skriv gärna en rad.

Postat av: carita

jag håller fullständigt med det är fan inte rättvist när man står tillgängllig då får man inget men det handlar väl om pengar. Man blir inte rättvist behandlade det är sant som du säger att på sommaren då behövs man men det är klart då är ju deras semester viktig det blir genast panikartat dom ska vara rädda om oss vikarier för snart har dom väl inga kvar en del tror ju att man mår bra av att vara hemma tvärtom man mår skit.

2009-03-11 @ 15:24:50
Postat av: Blomman

Jag håller med dig Carita, det borde finnas en rangordning bland oss vikarie . Utbildning går före tex.

2009-03-11 @ 16:10:35
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Carro

Det kan vara jobbigt, jag loggar in på den där vikariebanken o nu är jag iofs bokad men sedan vet man ju inte.. tufft de där med jobb o vikariejobb.

2009-03-11 @ 19:25:59
URL: http://bubbelrummet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Surt sånt där, med rövslickeriet inom kommunen.





Är du redo för ledtråd #2?



Klart du är.



Han kan ju inte skriva sitt namn, pga hans yrke säger han (kan jag förstå).



Han har även tidigare nämnt att han pga sitt arbete ibland, passerar s-ryd centrum nattetid.



Han har även en 17årig son som kör moped.



Känner du någon som är född -63 och har en 17årig son?



Kan den personen även ha något typ av jourjobb som gör att han ibland måste rycka ut nattetid?

2009-03-11 @ 20:17:19
Postat av: Insider

Surt sånt där, med rövslickeriet inom kommunen.





Är du redo för ledtråd #2?



Klart du är.



Han kan ju inte skriva sitt namn, pga hans yrke säger han (kan jag förstå).



Han har även tidigare nämnt att han pga sitt arbete ibland, passerar s-ryd centrum nattetid.



Han har även en 17årig son som kör moped.



Känner du någon som är född -63 och har en 17årig son?



Kan den personen även ha något typ av jourjobb som gör att han ibland måste rycka ut nattetid?

2009-03-11 @ 20:18:23
Postat av: Blomman

Han e snut ?

2009-03-11 @ 20:50:56
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej!

2009-03-11 @ 21:24:11
Postat av: Blomman

Håller han på med hockey i SIS?

2009-03-12 @ 11:53:05
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Dennis

Rättvisan försvann tillsammans med ATP:n, nu är det förtidspension som gäller, eller bankrån :P

2009-03-13 @ 02:21:19
URL: http://hycklare.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: