Den sista pälsjägaren !

När jag är ute i byn så lever jag som den sista pälsjägaren! förutom att jag inte jagar mat själv jag fuskar, Jag köper maten men lagar den över öppen eld , kokar kaffe över öppen eld. Detta ör en frihetskänsla som är långt över det vanliga. Man sitter vid elden och allt är tyst förutom att man kan höra fåglarna kvittra, en helt sagolik upplevelse. Jag går även klädd som en pälsjägare med allt som det innebär skinbyxor, Québecmössa  som givetvis är röd. Har ni sett Kampen om Colorado så har han en likadan, sen till det har man en längre skinskjorta som slutar ovanför knäna samt ett rött Québec skärp , man luktar skit efter ett par dagar vid eld och skog men vem fan bryr sig ? sen i bältet har man en tomahawk samt en jätte bowiekniv som sig bör. Man hugger sin ved och bara myser. Har ni vägarna förbi så kontakta mig så skall jag visa er byn. Just nu i dagarna så har jag skickat in om bygglov till ett trapperhus till våran förening. Jag har ju berättat tidgare att jag var fadder åt ett annat hus men det funkade inget vidare så nu skall jag bygga ett själv, nja inte helt själv sonen och en kompis skall vara med och hjälpa till vad har man släkten till ? Det jag skulle vilja bygga också är en näver kanot men har inte hittat någon bra ritning på en sådan. Men första projektet är huset. Jag har hittat en plats som jag skall bygga på den ligger fint. Nu väntar jag bara på svar från föreningen sen vill jag komma igång och bygga färdigt innan jag flyttar till Kalmar. Ha det gott mina vänner. 

Postat av: Alkiz

Tjena,bäverjägaren;)hör av dig när du har fått bygglov.Skulle va skönt o komma iväg o bygga lite.

Du gör rätt i o skita i den andra KÅKEN,ska det va så ska det va rätt från början.

Ring mig när du har tid så kan vi diskutera MENYN....hehe.

Ha det bra.

2009-05-12 @ 22:33:11
Postat av: Blomman

Tjena !

Det vet du föresten dina kastknivar har kommit men det blev 1 stor och två mindre. Men du kan få den som spetsen hade gått av på den är ju bara att slipa tilll så har du fyra i stället. Ha det gott.

2009-05-13 @ 08:53:29

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: