Så var årets wilda western lajv slut ,suck !

 

Årets wilda western lajv har varit fantastiskt bra det är det bästa lajvet hittills i denna genre. I staden Slow River fanns alla möjliga och omöjliga typer. Vi hade skumt bankfolk, whiskey dealers , revolvermän, banjospelare , skumma järnvägsfolk, prostituerade,indianer, nybyggare, guldgrävare  barberare, docktor, borgmästare , sheriff,pälsjägare skolfröken dödgrävare, domare,kort sagt fanns allt som behövs för ett bra lajv. Min rollfigur Snekay Pete Jackson blev olyckligt ihjälskjuten i ett bakhåll, synd för jag har lag ner mycket på rollen och utrustning på honom men så är det i den bistra wilda western döda eller dödas. Jag hade inte tänkt avliva honom riktigt än men det stod mellan honom och den skumma saloons ägaren Dirty Dick, och jag hade nog lättare att hitta på en annan karaktär än Marko som spelar Dirty Dick. Så jag blev pälsjägaren Buffalo Hump, en karaktär som jag skall snickra vidare på. Han kommer vid nästa lajv vara gift med Betty Hump som han träffade vid detta lajvet. Lite smolk i bägaren var att jag blev sjuk på riktigt och blev liggandes med feber , halsont och ont i örat. Jag känner mig hängig idag söndag men jag hoppas på bättring. Jag rekommenderar ni som skulle vara intresserade av att vara med vid nästa års lajv att kontakta mig via mailen så berättar jag gärna om vad lajv och rollspel är. Det är som att spela teater utan manus och alla kan vara med vid Wilda Western lajv en del av årets lajvare var det första gången för. Men man behöver inte vara något proffs alla kan med lite vilja. Nu hoppas jag att det här året går fort jag ser redan fram emot nästa års lajv som bygger vidare på denna historia med nya karaktärer och nya galningar. På kärt återseende HAUDI  !

Postat av: Betty

Det va himla kul att lajva o nästa år blir ännu roligare tror jag. Då får du passa dej för brödkaveln, haha ; )

2009-09-07 @ 12:41:53
Postat av: Buffalo Hump

Ja jag fick ju en fru på köpet så man får passa sig. Att bara hålla sig till en kvinna kan ju vara svårt för en simpel pälsjägare. Ha ha.

2009-09-07 @ 13:06:48

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: