SM GULD , SM GULD SM GULD, SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD !



En bild säger mer en tusen ord. Dessa grabbar har slitit sen lång tid tillbaka för att nå målet. Och kan man inte annat säga  att HV 71 är obeskrivliga mästare. Dels vann man serien och nu SM GULD. Och denna finalserie är nog det sjukaste jag har varit med om. Jag har sätt alla finaler med HV sen 1995 då dom tog sitt första GULD. Mer om varför och hur jag började hålla på HV kommer lite senare.
Jag måste också passa på att tacka Djurgården som var värda sina silvermedaljer för dom var ett riktigt bra lag. Och visade moral och styrka, klacken där emot var under alla kritik i sitt uppförande, sen kan dom så kallade experterna tycka att det var tryck osv det skiter jag i. Men när man efter finalförlusten står och skriker jävla fitta , jävla hora osv till kung Davidsson när han intervjuas i tv, då tappar jag all respekt.
Men som sagt en helt sjuk finalserie. Där man slängdes mellan hopp och förtvivlan, när Djurgården ledde med 3-0 borta mot HV trodde man ja ha det var det de. Men HV vägrade att ge sig och jag tror att den upphämtningen knäckte Järnkaminerna.

Och jag tror också att man kan snacka om små marginaler, för Djurgården träffade först stolpen sen ribban innan HV,s Teemu Lanie satt det avgörande målet, så lite skiljde det från att bli en sjunde avgörand i Kinnarps Arena.
Nu skall jag fira minst en vecka ha ha, och när HV,s  lag skall åka kortege genom stan och firas i Rådhusparken kommer man givetvis att vara på plats igen. HV,s GULDTRÄNARE Heter Janne Karlsson denna gången en kille som har blivit påmind om att han aldrig har vunnit som headcoach, nu kan han ställa sig till den skaran , som kan kalla sig vinnare.


GRATTIS HV 71 OCH ALLA SOM JOBBAR I KLUBBEN, GRATTIS STYRELSEN ,SPORTCHEFEN SOM KAN FÅ HIT DOM SPELARNA SOM PLATSAR IN I GRUPPEN ! OCH ETT EXTRA GRATTIS TILL PELLE GUSTAVSSON OCH JOHAN DAVIDSSON SOM ALLA GÅNGER DER HAR BLIVIT SM GULD !!!!!!


Och så här började mitt HV intresse !

Jag hade inget hockeylag igentligen utan följde mest landslaget vid VM och OS, jag bodde en tid i Malmö och kollade lite då och och då på Malmö IF en det blev aldrig den där kicken , ja dom skall jag hålla på i vått och torrt.
Jag var ju mera fotbollskille med GAIS och Chelsea som dom stora lagen.

HV skulle möta Djurgården 1995 och alla sa att det skulle bli en skrattmatch, bland annat Lasse Granqvist på radiosporten, HVklackens svar efter tre raka var att skicka en tröja där det stod hela Sverige skrattar. Även Patrik Ekwall sa att när HV klacken sjöng SM GULD när man hade tagit den sista slutspelsplatsen att det var den dummaste han hade hört, på så vis fick man sympatier för HV, lite underdogs lag som alla mina lag jag hejar på förutom Chelsea som alltid är med i toppen.

Sen fick man möta Malmö underläge 0-2 i matcher men åter igen vann man i tre 3 raka, ja på den tiden spelades matcherna bäst av 5.
Final mot Brynäs, och här kom den  kicken som jag letade efter. Jag var på fiskeresa med syrrans kille och en god vän i Laholm. Vi bodde på ett vandrarhem där det satt ett fotbollslag som var på träningsläger, och tittade på den avgörnade matchen. Och när
Johan Lindbom skickade in segermålet i sudden då var man frälst för evigt . Sen har det bara fortsatt så att man bara ÄLSKAR HV 71. Detta är SMÅLANDS stolthet sen  får Smålänningarna själva säga vad dom vill. För är det någon idrott som lockar i Jönkpöping så är de just hockey och HV 71 allt annat är ointressant för min del.

Så åter igen ett stort jävla GRATTIS TILL H71 OCH SM GULDET 2010 !!!



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: