Facebook, straffarbete och mölktandsinnebandy !

Ja facebook är ju en fantastisk uppfinning, jag vägrade länge men har haft det ett tag och nu är man fast i det träsket också ha ha. Men det är faktiskt kul. Jag har fått kontakt med gamla ungdomsvänner som jag inte trodde ens existerade. Tex Rengsjömaffian. Nja inte maffia direkt men det var ungdomskompisar. Jag var hos min farmor på sommarna i Hälsingland tack vare min astma  jag behöve luftombyte. Där var vi ett gäng grabbar och tjejer som umgicks och hade kul. Det var ju mest tjo och tjim på den tiden och ganska bekymmerslöst. Vi hade ju sommarlov med allt som det innebar , bada festa på parken lira boll osv.  Så det är väldigt kul att ha fått kontakt med dom. Sen hittade jag ett dagbarn som mamma hade sen han var 7 månader ja helt sjukt han kom till oss då och stannade tills han var 12. Det är magiskt som dom säger i Kalmar ha ha. Och gamla skolkamrater från högstadiet. Så FB har kommit för att stanna i min värld i alla fall.

Tur att man inte är tränare i Nordkorea, där fick tränaren STRAFFARBETE för fiaskot i fotbolls VM på en byggarbetsplats utan bestämmd tid. Samtidigt som presidenten har gått ut till folket och sagt att dom vann VM, ha ha ja hur skall dom kunna veta det ? landet är ju stängt och ingen info går att få tag på. Men hur sjukt är det då ? Här nöjer vi oss med att sprarka tränare i tid och otid men dom har i alla fall lön under tiden. En viss skillnad där.

Mitt lag som jag tränar i innebandy är så ungt så en del har mjölktänderna kvar ha ha. Så här ungt lag har jag aldrig haft på a lags nivå. Men sicka killar dom sliter hårt tre gånger i veckan. Helt klart är det en utmaning att få ett sådant lag. Dom har alla möjligheter att blir bra, framgången lär inte komma detta året mycket är nytt för dom.Men på sikt så kommer dom att få det. Dom är villiga att offra sig för sin tränare och är mycket lyhörda till skilllnad från etablerade lag. Sen tycker jag att innebandyspeare är generellt jävligt lata man pallar inte ens på div 1 nivå att träna tre  ordenliga pass i veckan det är en ynkedom. Jag tar som ett exempel nästa helg har vi träningsläger . Då tränar vi 6 pass pluss två matcher  . Visst det är mycket och jobbigt men dom har stake och gnäller inte heller.
Det är ett kanongäng att jobba med . Sen hur långt det räcker det får vi se.

Ha en bra helg mina vänner


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: