Tomten är far till alla barnen

Då är det snart julafton , en afton som jag älskar.
I år skall jag för första gången på säkert 25 år fira jul med min släkt och det skall bli underbart.
Jag skall träffa mina syskon, deras barn barn, barn min mamma deras män , pojkvänner med andra ord hela tjocka släkten.
Vi skall även ha tomte och gissa vem som skall vara det ? jo jag så klart jag har tomtat  i många år hos folk , och jag är jävligt bra som det ho ho ho.
På julaftonsmorgon blir det bastu sen blir det tradionellt julbord.
Kalle Anka är ett måste innan det är dags att dela ut julklappar, så tyvär hinner jag inte se Carl-Bertil Jonssons julafton i år eller, jag får fan i mig spela in det för jag får aldrig se Tage Danilssons underbara historia om Carl-Bertil.
Sen kommer vi att spela ett tärningspel som kallas paketspelet, det har jag gjort tidigare och det är skitkul.
Julafton skall givetvis vara nyktert för det är trots allt barnens dag, vi har aldrig haft någon fyllefest på jul och det finns ingen anledning att ha det heller.
Tyvär så finns det många där ute som inte kommer att ha så fint och mysigt som vi skall ha det och det är tragiskt.
Igår när jag och Agnes var och handlade skänkte jag en slant till röda korset, och fick guds välsignelse, det värmde faktiskt när hon sa det.
Man hoppas att den slanten kommer till någon nytta som behöver den bättre än jag.
Även att jag själv inte har så mycket så försöker jag tänka på andra med i dessa helgtider.
Till sist .....
INNEBANDYBLOMMAN.BLOGG.SE ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR !!!!!


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: