Alla dessa galor !

Det finns hur mycket galor som helst, fotbollsgalan, idrottsgalan, humorgalan, fan och hans mostergalan, gaygalan och många många fler. Jag tycker det är helt ok med galor som är till någon nytta typ faddergalan. Eller andra hjälpande galor där pengarna går till dom som verkligen behöver det, men dom andra galorna är ju bara ett enda stort spektakel som kostar en massa pengar som kunde ha används till något bättre. Jag är ju en idrottsgalning men jag tycker att det kunde kvitta med dessa galor ärligt talat, en trött Peter Settman står och skall göra sig rolig, nej lägg ner skiten.  Men visst idrottstjejerna och killarna har gjort bra och fina prestationer det ingen ta ifrån dom så det är väl ok att få priser men det kunde ha gjorts på annat sätt. Men gaygalan????????? vad har dom gjort för att förtjäna en egen gala och få så stor uppmärksamhet? Att vara bög eller flata är väl ingen prestation i alla fall, det är ju något man väljer att vara och inte fan skall man behöva ha en gala för dom. Skall vi ha alla taxichaufförgalan , eller alla vi som är arbetslösagalan. Det var vara någon måtta på dumheterna. Jag hoppas att det bara blir hjälpande galor i fortsättningen och att dom lägger ner alla tramsgalor.

Postat av: Martin

Visste inte att man kunde välja att vara bög eller flata? Du menar alltså att man själv gör ett val vad man har för sexuell läggning?

2010-02-03 @ 08:12:06
Postat av: Blomman

Dom flesta är hetro, sen finns det medecinska fenomen som gör att dom har mer manliga eller kvinnliga hormoner i kroppen,sen har vi dom som väljer, homo eller lebb, eller är bi. Det är min åsikt i alla fall.Jag tror att dom flesta har ett val.

2010-02-03 @ 10:02:45
Postat av: Festprisse

Gala = festlighet, fest



Du tycker alltså vi ska ställa in alla fester och festligheter?

2010-02-03 @ 10:04:44
Postat av: Blomman

Festprisse !

Visst festa på helt ok för mig, men lika förbannat tycker jag det är slöseri med skattebetalarnas pengar när det inte går till något vettigt.

2010-02-03 @ 11:31:02
Postat av: Blomman

Med andra ord så gillar jag inte galor där man inte sammlar in pengar till behövande, Gaygalan är en sådan , humorgalan lika så. Jag hade hoppats att någon skulle starta en gala för indianerna i USA som lever på smärgränsen, men det kanske inte är lika hippt som gaygalan.

2010-02-03 @ 11:36:36
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Foppa

Har väldigt svårt att tänka mig att skattebatalarnas pengar finansierar gay- och humorgalan... Håller med Martin: Tror inte många väljer själva vad de skall ha för sexuell läggning.

2010-02-03 @ 18:36:29
Postat av: Martin

Jag kan hålla med dig om att det vore illa om alla galor finansierades av skattebetalarens pengar. Nu gör inte gay- eller humorgalan det vilket gör dom helt legitima. Att man väljer sin läggning är något som är hämtat från bibeln och kyrkan, vad man väljer att tro är upp till var och en. Jag tror inte man väljer sin sexualitet.

2010-02-04 @ 09:53:21
Postat av: Blomman

Hur finanseras det då ? Jag har min åsikt om flator och bögar, och många "kör " det som en cool grej , det är lite inne nu att vara det. Så tycker jag.

2010-02-04 @ 16:33:35

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: