Damkronorna är pinsamma !

Igår tänkte jag att jag skulle ge damkronorna en ärlig chans och titta på semifinalen mellan USA- Sverige det slutade med förkrossande 9-1 på dom 6 senaste matcherna mot jänkarna har Sverige mäktat med hela 3 mål medans USA har gjort  41 alltså 41-3 på 6 matcher ? Sen blir det ändå mer pinsammt när målvakten Kim Martin utalar sig att deras plan var OS Guld, tillåt mig att garva ha ha. Hur skulle det ha gått till ? Inte ens om USA och Canada skulle åka på en skridsko så skulle dom förlora mot Sverige. Sverige har förberetts sig på allra bästa möjliga sätt men ändå är det en sådan superskillnad mellan lagen, många tycker ju att innebandy VM är korpen, och till viss mån håller jag med, men vad är då damhockey ? Man får ju inte ens tacklas så att kalla det hockey är ju ett hån mot sporten. För att inte tala om damhockeydomarna, herregud jag hade dömt bättre en den som dömde igår. För att Sverige skall nå framgång så måste man börja bli mer fysiskt starka, bättre på att åka skridskor, tuffare matcher i sin egen Liga, den är ju bedrövligt dålig. Man måste få upp ett snabbare passningsspel och ha bättre skott. Alltså vi snackar en helrenovering av svensk damhockey. Men frågan är om damerna är beredda på att bryta sina målade naglar för att nå den framgången, jag tror faktiskt inte det. Tar dom medalj mot Finland som är ett betydligt bättre lag ja då har dom gjort det ok om inte så är det fiaskostämpel på laget, eller vad sägs om 1-13 mot Candad 1-9 mot USA rätta mig om jag har fel.

Postat av: Linnea

Hej!

Ville bara tala om att jag tycker det var jätte bra det du sa i tidningen om Vaggeryds kommun och vikarie, jag är också en av dem som inte får jobba kvar.. Det är inte klokt hur de gör.. Fick nu veta att de tagit in en 60 + att jobba.. Ush vad jag hatar sånt här..

2010-02-23 @ 19:32:58
URL: http://erikssonlinnea.bloggplatsen.se
Postat av: Blomman

Tack Linnea, det värmer när det är så kallt ute. Jag skulle kunnat gå ut ändå hårdare tycker jag själv, men lagom är väl bäst som det heter, ha en bra dag.

2010-02-23 @ 21:09:21

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: