Favorit i repris eller när skall vi sluta snacka och leverera istället ?

Då var det dags igen att använda utrycket "sämst när det gäller" vi pratar om JVM laget i hockey. Jag satt uppe och kollade på det. Dom var där för att ta GULD och hur gick det ? torsk så klart. Fler av spelarna vek ner sig och uppträde som ett pojklag. Jag håller med Wikegård fullt ut i hans kritik. Om man pratar om att GULD är det ända som gäller då får man fan i mig visa lite attityd, men JVM spelarna var som lamm. Jag undrar när svenska idottsmän och kvinnor skall lära sig orde ÖDMJUKHET vet man inte vad det betyder kan man ju slå upp det. Efter matchen var dom självklart besvikna , men vad hjälper det ? Visst USA är ett bra lag det kan ingen ta ifrån dom och dom kan mycket väl piska Kanada men dom har något som svenskar i allmänhet saknar och det är vinnarskalle. Man måste också kunna vara bäst när det gäller och visa det på planen. Så grattis till USA och Kanda ni har det det svenska laget hade det inte bara en stor trut till ingen nytta,


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: