Gröna sidan upp eller? Fan vad kul att vara tillbaka på banan !



Igår torsdag så gjorde jag min första träning sen utflykten till Kalmar. Fasen vad kul det var man kände verkligen att man har saknat innebandyn  man var full av liv och lust. Men vi kan ta det från början. Jag fick en förfrågan från SIK om att vara lite som mentor till ungdomsledarna i Skillingaryds IK, hjälpa dom med råd och tips. Och igår så var jag på P12 träningen och då ville den andra tränaren att jag skulle hålla i det . Sagt gjort och gjort så höll jag i träningen och det var fantastiskt kul. Att träna ungdomar är roligt på det viset att dom är lyhörda, gnäller sällan och har så kul. Det är stor skillnad på att träna ett Alag där det finns tusen olika viljor. Meningen med detta uppdrag är att jag skall kanske hålla i ett par träningar så att dom andra tränarna får titta lite, sen kommer jag att stå vid sidan om och titta på hur dom lägger upp sina träningar på det viset göra dom till bättre tränare och att dom får mer erfarenhet, många av ungdomsledarna i SIK saknar just erfarenhet. Så detta jobbet passar mig perfekt och det är otroligt skönt att börja jobba med innebandyn, jag skulle ljuga och säga att jag inte har saknat det man är ju en "NÖRD" . Sen är det ju lite speciellt att vara tillbaka i moderklubben som jag var med och grundade 1991 så det känns bara bra att vara tillbaka igen. Sen jobbar jag ju tätt med Andreas Runnö som är ALagstränare och en mycket kunning herre så han kommer att få rapporter om utvecklingen i ungdomslagen . Jag har en massa bra ideer´ om hur vi skall kunna utveckla detta, tex sätta ihop ett kompendium för ungdomsledare hålla interna tränarkurser osv vad och hur man bör träna i vissa åldrar men detta ligger på framtiden, jag har ju nyss börjat så allt tar sin tid. Det är toppen att må bra igen för jag mådde uselt efter Kalmartiden och faktiskt tro det eller ej jag hatade innebandy en sport som jag älskar och brinner så mycket för. Men mår man inte bra så gör man inte. Men allt det gamla har jag lagt  bakom mig och tar nya tag och ser på framtiden, en framtid som ser mycket ljus ut. Ha en trevlig helg i morrgon lördag skall jag kolla SIK-Engelholm och på söndag skall jag studera P12 som möter Nässjö, så det är fullt ös framöver precis som det skall vara.

Postat av: Jonas

Härligt blomman !

2010-01-15 @ 13:48:13
Postat av: Glader

Vi är glada att du är tillbaka blomman i SIK.Du ä välkommen skall du veta.

2010-01-16 @ 18:00:14
Postat av: Mr Anonym 2

Hoppas du tar bort dessa personangrepp precis som du gör när det är din person det gäller...

2010-01-21 @ 21:39:49
Postat av: Blomman

Jag har inte varit hemma på några dagar så jag såg inte det inlägget för än nu och det är givevis bortplöckat.

2010-01-24 @ 09:33:53

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: