Jag hatar djurplågare !

I aftonbladet läste jag om en idiot i Norge som hade sin hund fastbunden i en kedja i 5 år på samma plats, hunden fick bara stå där. Han hade till och med flyttat och lämnade kvar det stackars djuret kvar. Han kom och gav den mat men ingen motion eller övrig tillsyn. Jag hatar dessa dårar, dom kan ställas i samma skåp som pedofiler, barnmisshandlare, och övriga dårar. Som tur är så finns det människor som värnar om djurens rätt, och hunden befriades från sitt fängelse, och mår nu efter omständigheterna bra. Men detta är inte första och inte sista av sitt slag. Jag förstår mig inte på dessa människor, varför skaffa djur om man ändå inte tycker om dom och vill deras bästa. Skulle jag se något sådant själv att djur inte har det bra då skulle jag reagera direkt. Jag hoppas att han får ett hårt straff för det är ju så här att djuren behöver oss människor och är social individer som behöver omtanke , värme och kärlek speciellt hundar. Ett råd till er som funderar på att skaffa djur, tänk efter det är ett heltidsjobb och tar mycket tid fundera verkligen om du vill lägga ner det som krävs innan du skaffar hund eller katt eller vad det nu må vara.

Postat av: Kasper

aaringfickintespela" rel="nofollow">http://www.ostran.se/nyheter/oeland/12aaringfickintespela



Du har mycket åsikter och gillar att ta ställning! Här har du material till nya tankar! Personligen tycker jag detta är vansinnigt!

Postat av: Blomman

Helt idiotiskt självklart skall man alla barn få spela när det gäller lagidrott. Utfrysning får inte förekomma och man skall nog undvika att toppa allt för tidigt. Tack för uppslaget jag skall skriva om det någon dag, nu när jag själv skall börja som mentor till ungdomslagen i SIK.

2010-01-14 @ 12:34:50
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: