Jag hatar våld !

Läste i aftonbladet om en kille på 17 år som sparkade och slog ihjäl en 48 årig man. Jag tänkte vad händer i Sverige? Våldet har ökat markant dom senaste åren, vi snackar grova brott, rån, misshandel osv. Vad beror detta på? Jag vet inte men något sjukt är det. Ungdomsbrotten har ökat, mår våra kids så dåligt så att man måste hävda sig på detta sättet? Jag har själv två grabbar som misshandlats och man blir så jävla förbannad. Sen känns det som att rättsystemet gynnar inte dom som råkar ut för brott, utan det daltas för jävla mycket. Ungdomar skal inte dömmas till fängelse säger en del, vad skall man göra då? Låta dom få lite samhällstjänst och sen är allt bra igen eller vad. Nej jag tycker att dom kan gott dömmas hårt. Då kanske dom lär sig. Jag menar man kan ju få ett hyfsat straff även om man har mördat någon, är det klokt eller ? Jag hoppas att våra politiker tittar över ungdomsstraffen som jag tycker allt för låga. Vad tycker ni ? är det för låga straff för ungdomsbrott. Säg er mening här om ni vill.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: