Efter regn kommer solsken !

I över två månader nu har jag levt väldigt sunt. Jag har upptäckt att livet har fullt med mjöjligheter. Jag jobbar och trivs med det  väldigt bra. Jag har en fin tjej som jag älskar. Det känns som jag har flytet nu. Här i byn var det en stor fest igår den 5/6 som kallas för "hjulafton" eller som jag kallar den för amatörernas afton. Då skall alla bybor till öltältet och folk som inte har pratat med en på flera herrans år kommer fram och väldigt blir lena i truten. Det kan vara alkoholen som gör dom sådana vad vet jag? Men det var inget vare sig för mig eller tjejen, vi åkte till Jönköping och gick och tittade på folk istället satt på ett mysigt cafe´ och drack kaffe, sen gick vi ner till Vetterstranden och köpte en regnbåge som var rökt, den smakade underbart . Vädret var som man önskade sig kanon. Idag är man uppe i ottan för vi skall åka och fiska. Vi packar ner lite käk och kaffe sen skall vi åka och ha en hel dag för oss själva. Jag vet inte vad jag skulle vilja sakna med mitt gamla liv.? Nej det finns faktiskt inget. Jag menar sitta på pizzan i byn med samma gamla UFON som har suttit där i 20 år som tror att tiden har stått stilla nej det är inget för oss. Vi vill göra saker som betyder något och som är kul. Att gå på den patetiska hjulafton och höra på fyllesnack det kan kvitta för mig i alla fall. Sen är det någon jävel dom har retat sig på och just på hjulafton skall dom ta på boxhandskarna och slåss lite ha ha, fy fan vad löjligt. Den här bymentaliteten gör att man mer och mer vill flytta till  stan och just dom funderingarna tänker vi på ofta. När barnen har flyttat hemifrån har vi bestämt att vi skall flytta till en stad, vi är rätt trötta på att bo här. För det blir mer och mer platsen som gud glömde. Ha en bra vecka mina vänner det skall vi ha.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: