Att vara innebandytränare eller att inte vara det är frågan ?

Igår tisdag träffade jag en ny klubb , som jag tycker låter intressant. Det är inte någon högre nivå men dom har ambitioner och ett mycket ungt lag och klubben vill satsa. Därför tycker jag att det låter intresannt. Men jag lovade ju mig själv i princip att jag inte sulle träna ett lag igen efter utflykten till Kalmar. Men suget kom tillbaka. Men även  om jag tar det här jobbet så kommer jag att fortsätta i SIK som ungdomstränar mentor och fortsätta att jobba med ungdomstränarna, det ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag tycker att det är väldigt kul att leda lag och man får testa sina grejer och att vara i grupp är speciellt. När det gäller lagidrott så blir det en ganska rå charm och det har jag saknat. Men sen har det sina nackdelar också att vara tränare utan att gå in allt för djupt på det. Men man måste veta vad man ger sig in på och ha allt på papper så att man inte blir blåst på något oavsätt om det gäller jobb eller pengar, bostad , bil eller vad det nu må vara. Se till att det finns nerskrivet. Lita inte på någon som säger det löser sig då är du rökt. Men nu tillbaka till den nya klubben. Laget har funnits då och då men har inte nått dom här större framgångarna, men nu gör klubben som sagt var en satstning att vilja komma uppåt i seriesystemet. Jag skall ta mig en funderare och under april skall vi sätta oss ner igen och gå igenom detaljerna innan jag skriver på om jag nu gör det. Jag hoppas att jag väljer ett bra beslut och den här gången skall jag verkligen tänka igenom allt och inte bara gå på känslan utan verkligen väga saker för och emot innan jag tar det slutgilltiga beslutet. Men jag återkommer i ärendet .

Postat av: Louise

Jag spelade fptboll när jag var liten och den lagandan kommer jag ALLTID att sakna och min första och bästa fotbollstränare glömmer jag heller aldrig!



http://bacardy.blogg.se



http://bacardy.blogg.se



http://bacardy.blogg.se



http://bacardy.blogg.se



http://bacardy.blogg.se



http://bacardy.blogg.se



Ha en fin dag!

2010-03-10 @ 11:24:10
URL: http://bacardy.blogg.se/
Postat av: Rikard

"Men man måste veta vad man ger sig in på och ha allt på papper så att man inte blir blåst på något oavsätt om det gäller jobb eller pengar, bostad , bil eller vad det nu må vara. Se till att det finns nerskrivet."



Detta gäller ju faktiskt båda parter i en uppgörelse. Så mitt råd till dig och till klubben det gäller är att båda ser till att alla bestämmelser blir nedskrivna.

2010-03-10 @ 11:27:54
Postat av: Blomman

Jag håller med dig Rickard. Man bör tänka igenom allt från båda hållen.

2010-03-10 @ 11:34:03
Postat av: Med goda källor

Sen kan det ju vara så att det kan finnas/fanns bil, bostad, pengar och flertalet jobberbjudanden även om man inte skriver det. Som Rikard säger, tror alla skall ha FULL koll på vad man ger sig in på.

2010-03-11 @ 15:48:40
Postat av: Blomman

Jag man skall vara påläst och det bör man vara . Jag har hört om många som har blivit blåsta på ett och annat. Tyvär är det rätt vanligt och det gäller även spelare.

2010-03-11 @ 16:00:36
Postat av: Med goda källor

Jag vet, sjukt att inte klubbarna kan sköta sig bättre. Innebandy kommer ju aldrig tas på allvar om klubbarna inte blir mer seriösa. Jag vet t.ex. många föreningar på hög nivå där det är ok att t.ex. dricka alkohol i bussen hem från bortamatcher. Tror nog inte IFK Göteborg drar en lagfest i bussen hem direkt.

2010-03-12 @ 14:56:53
Postat av: insider :)

Kan ju då avvara lite skvaller att du troligtvis kommer att tillfrågas att träna ett nytt juniorlag i SIK, SIK kommer troligtvis att nästa år ha ett Div1-lag, Div5-lag och ett Juniorlag nästa år om matrial finns...men tycker ändå du ska ta det andra om du känner för a-lagsnivå...och som sagt, inget är bestämmt än!! Men om du alltså inte vill träna det nya laget så kan det KANSKE komma en möjligthet alltså...

2010-03-12 @ 21:55:58
Postat av: Blomman

Insider !

Alla anbud beaktas noga och noga ingen går förbi obemärkt.

Jag skall fundera om frågan kommer konkret.

2010-03-13 @ 12:21:44
Postat av: Snacke

Har hört att det är någon ligan klubb som är intresserade också! Stämmer det?

2010-03-13 @ 12:43:32
Postat av: Blomman

Hej Snacke .

Nej jag har inget hört än i alla fall.

2010-03-13 @ 14:54:41
Postat av: Annah - Snart är det dax!

Satsa på ett riktigt jobb istället som det går att överleva på :)

2010-03-15 @ 10:15:24
URL: http://annasna.blogg.se/
Postat av: Blomman

Annah !

Det klart att man måste ha jobb. Man kan inte leva på innebandy det är en omöjlighet.

2010-03-15 @ 10:42:06
Postat av: Carro

Men man kan ju kombinera tränarjobbet med ett annat jobb! Och pappa är ju grym på att träna lag så de tycker jag att du ska göra!

2010-03-15 @ 14:35:03

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: